سازمان ملل قتل وحشتناک خاشقجی را پیگیری کند


،بیش از صد تن از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان سرشناس جهانی خواستار تحقیقات مستقل سازمان ملل در خصوص قضیه ترور جمال خاشقجی شدند. 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ،بیش از صد تن از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان سرشناس جهانی خواستار تحقیقات مستقل سازمان ملل در خصوص قضیه ترور جمال خاشقجی شدند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، بیش از صد تن از نویسندگان، روزنامه نگاران و هنرمندان سرشناس هالیوود از سازمان ملل خواستند اجرای تحقیقات مستقل در خصوص قضیه ناپدید و کشته شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را آغاز کند.
نویسندگان و هنرمندان به مناسبت روز جهانی پایان دادن به فرار از مجازات به علت جرایم علیه روزنامه نگاران، نویسندگان و هنرمندان، با ارسال نامه ای سرگشاده ، از سازمان ملل خواستند با اجرای تحقیقات فراگیر و مستقل، مسئولان کشتن خاشقجی را به دستگاه قضایی تحویل دهد.

در این نامه آمده است: کشته شدن خشونت آمیز یک روزنامه نگار برجسته در کشوری دیگر، به منزله نقض خطرناک حقوق بشر و تشدید نگران کننده سرکوب معارضان در عربستان است.
جی. کی. رولینگ نویسنده مجموعه کتاب های هری پاتر، باب وودوارد خبرنگار معروف که رسوایی واترگیت را برملا کرد، مریل استریپ بازیگر معروف و زادی اسمیت رمان نویس انگلیس نویسنده رمان دندان های سپید از جمله کسانی هستند که این نامه را امضا کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ جدید مرتضی گودرزی بنام آینه بندون