درخشان: اصل قانون است و استعفا می‌کنم


درخشان: اصل قانون است و استعفا می‌کنم

بانک ورزش - رئیس سابق فدراسیون جودو گفت: وقتی قهرمان جهان شدیم کسی زنگ نزد و تبریک نگفت البته ما انتظار نداشتیم اما با حمایت و حالا اصل قانون است و من استعفای خود را اعلام می‌کنم. به گزارش...

بانک ورزش - رئیس سابق فدراسیون جودو گفت: وقتی قهرمان جهان شدیم کسی زنگ نزد و تبریک نگفت البته ما انتظار نداشتیم اما با حمایت و حالا اصل قانون است و من استعفای خود را اعلام می‌کنم.

به گزارش بانک ورزش، مجمع عادی سالیانه فدراسیون جودو امروز در حالی با حضور داورزنی معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک در کمیته ملی المپیک برگزار شد که به دلیل قانون بازنشسته‌ها محمدرضا عمادی عضو هیأت رئیسه و سرپرست نائب رئیس فدراسیون جودو به عنوان سرپرست فدراسیون جودو انتخاب شد و محمد درخشان از ریاست فدراسیون جودو استعفا داد.

محمد درخشان در صحبت‌های خود در حضور تمامی اعضای مجمع گفت: من در 2 سال گذشته آمدم تا جودوی ما جایگاه خود را در آسیا و جهان که از دست داده بود را به دست آورد. ما در آسیا و جهان جایگاه خود را از دست داده بودیم و عقب‌تر از بقیه کشورهای آسیای بودیم. افرادی آمدند و رفتند و به دلیل کاستی‌ها و ضعف‌های مدیریتی که رخ می‌داد، جودوی ما شرایط خوبی نداشت.

وی در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: برخی از دوستان به وجود مافیا و دست‌های پشت پرده معتقد بودند اما من شاهد بودیم جودوی ایران پتانسیل این را دارد که موفق باشد. بعد از دو سال الان شما نگاه کنید ما در کجای جودوی جهان هستیم. آخرین مسابقات بازی‌های آسیایی بود که ما دو مدال نقره و برنز کسب کردیم و آن دلسردی در وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک که وجود داشت را از بین بردیم و به جلوی اسم ما خط تیره کشیده بودندو با نتایجی که کسب کردیم، مجبور شدند خط تیره را بردارند و جودو را به روزهای درخشان برگشت.

رئیس سابق فدراسیون جودو در ادامه صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: ما در قهرمانی جهان یک برنز و یک طلا بعد از 17 سال کسب کردیم. دوباره موفقیت‌ها را تکرار کردیم. خوشحالم به شما این موضوع را می‌گویم اما برای تبلیغات نمی‌گویم. 7 نفر در دنیا با بک نامبر قرمز مسابقه می‌دهند که یکی از آنها ایرانی است. همه در طول مسابقات به دور او جمع می‌شوند و از او امضا می‌گیرند. فیلم مبارزه سعید مولایی در مسابقات جهانی را میلیون‌ها نفر دیده‌اند. سعید مولایی اگر به این روند ادامه دهد، به یک اسطوره در جودوی دنیا تبدیل می‌شود. همه جمع می‌شوند مبارزات او را در مسابقات نگاه می‌کنند. می گفتند بریمانلو از کجا آمده است اما وقتی او قهرمان المپیک در وزن 73 کیلوگرم در عرض 13 ثانیه ضربه فنی کرد، همه تعجب کردند.

درخشان در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: من پیش رئیس فدراسیون جهانی رفتم او گفت یک تیم سه نفره آورده‌ای و می‌خواهی قهرمان جهان شوی؟ روس‌ها با یک لشکر آمدند و تنها یک برنز تیمی کسب کردند. جودوی ما آبروی خود را برگرداند و حالا آرامش داریم. با هیچ کدام از استان‌ها اختلاف و دعوا نداریم. اختلافات ما اختلاف نظر است و همه ما یک گروه هستیم. خیلی‌ها سعی کردند ما را به حاشیه ببرند. سایت‌ها موضوع کوچک را بزرگ می‌کردند و چند کانال بودند که می‌خواستند فضای جودو را به هم بزنند.

وی در ادامه گفت: وظیفه من این بود که برای اینکه برگردم، ثابت کنم جودوی ایران این پتانسیل دارد که سوم آسیا شود و حتی قزاق‌ها را شکست دهیم. ما این پتانسیل را داشته و داریم. مهم این است چطور از این پتانسیل استفاده کنیم.

رئیس سابق فدراسیون جودو در ادامه صحبت‌های خود گفت:‌ همه اینجا حضور دارند در تمام بخش‌های اداری مالی و رؤسای هیأت‌ها که واقعا تلاش زیادی انجام دادند تشکر می‌کنم. از وزارت ورش و کمیته ملی المپیک تشکر می‌کنم. هر چند وقتی ما قهرمان جهان شدیم، کسی زنگ نزد و تبریک نگفت البته ما انتظار هم نداشتیم. اما با حمایت وزارت و کمیته موفق شدیم. حالا بر اساس قانون و بخشنامه‌ای که شده علیرغم تمام شایعات که وجود داشت ما با اتحادیه جودوی آسیا صحبت کردیم که این موضوع بازنشسته‌ها قانون است و اصل برای ما قانون است. من هم استعفای خود را اعلام می‌کنم. هر جا باشم چه در داخل و چه خارج تلاش می‌کنم کشورم همیشه سرافراز باشد. برای مابقی هم آرزوزی موفقیت می‌کنم. امیدوارم مسئول بعدی موفقیت‌ها و با آرامش جلو برویم. مجددا از همه تشکر می‌کنم. از اصحاب رسانه تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند توفیق دهد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط