بنیاد مستضعفان بیش از 10 هزار میلیارد ریال مالیات می پردازد


بنیاد مستضعفان بیش از 10 هزار میلیارد ریال مالیات می پردازد

تهران- ایرنا- بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی اعلام کرد؛ مالیات سال گذشته این نهاد بیش از 10 هزار و 492 میلیارد ریال محاسبه شده که بر اساس قوانین در مهلت مقرر قانونی پرداخت می شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایرنا، نشست مجمع عمومی عادی سالیانه بنیاد مستضعفان شنبه با حضور رییس و اعضا تشکیل شد.
بر پایه گزارش تارنمای بنیاد مستضعفان درباره این نشست، این نهاد در سال‌های 1384 تا 1395، بیش از 47 هزار میلیارد ریال مالیات پرداخت کرد.
مجموع پرداخت مالیاتی سالانه بنیاد مستضعفان از 430 میلیارد ریال در سال 1384 به بیش از 9 هزار و 902 میلیارد ریال در سال 1395 رسید.
همچنین از مجموع 179 شرکت تابع بنیاد مستضعفان در سال 1396 که گزارش حسابرسی آنها دریافت شد، 151 شرکت نظر 'مقبول' حسابرس را دریافت کردند.
در این نشست، رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با اشاره به واگذاری سهام شرکت های فولاد کاوه جنوب کیش، دامپروری زاگرس شهرکرد و هتل پارسیان کوثر در سال 1396 گفت: امسال سهام شرکت های قیام اصفهان، بینالود نیشابور و شیشه سازی مینا در بورس عرضه شده است.
محمد سعیدی کیا اضافه کرد: بنابر این در نیمه نخست امسال از مجموع شش شرکتی که سهام آن در بورس عرضه شد، سه شرکت متعلق به بنیاد مستضعفان بود.
وی از پس انداز 43 میلیارد ریالی در صندوق های خرد توسعه روستایی 144 روستای قلعه گنج کرمان خبر داد و گفت: به اندازه پس انداز اعضای این صندوق ‌ها بنیاد به آنها کمک مالی می کند؛ همانگونه که 38 میلیارد ریال به صندوق خرد توسعه روستاهای قلعه گنج واریز کرده است.
به گفته وی، با سرمایه‌ای افزون بر حدود 80 میلیارد ریال، افزون بر 100 میلیارد ریال برای کار آفرینی و پیشرفت و آبادانی روستا‌ها از محل موجودی صندوق و اقساط برگشتی وام پرداخت شده است.
سعیدی کیا همچنین از تصویب 2400 طرح با 14 هزار میلیارد ریال، اعطای تسهیلات به 2100 طرح و بهره برداری از 1061 طرح در چارچوب وام ‌های اشتغال روستایی یارانه دار خبر داد که نتیجه همکاری بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی، بانک سینا و معاونت توسعه مناطق محروم و روستایی ریاست جمهوری است.
بر اساس این گزارش، سال گذشته 81 هزار و 700 میلیارد ریال در حوزه اجتماعی و محرومیت زدایی از طرف بنیاد مستضعفان هزینه شد که از جمله آنها می توان به اعطای تسهیلات طرح اشتغالزایی در مناطق روستایی کشور، خرید تجهیزات و ساخت مراکز درمانی، کمک به تهیه مسکن نیازمندان، کمک به اماکن مذهبی، کمک به سازمان‌ها و موسسات حمایتی، پیشرفت و آبادانی مناطق محروم از جمله منطقه قلعه گنج، اردو‌های هفتگی دانش آموزی و کمک به ارتقای تحصیلی دانش آموزان و همچنین طرح سلامت مادران باردار اشاره کرد.
پارسال همچنین 385 میلیارد ریال کمک بلاعوض برای تأمین مسکن خانوار‌های شهری و روستایی دارای حداقل دو عضو معلول از سوی این بنیاد پرداخت شد.
کمک به تجهیز بیمارستان 32 تختخوابی قلعه گنج، ساخت مجتمع دامپروری با ظرفیت سه هزار رأس دام در قلعه گنج، راه اندازی کارخانه رب گوجه فرنگی و روغن کنجد با پرداخت وام به بخش خصوصی و احیای معادن منطقه قلعه گنج استان کرمان از دیگر دستاوردهای این نهاد در سال 1396 عنوان شد.
به گزارش ایرنا، بنیاد مستضعفان 12 هلدینگ اقتصادی و 179 شرکت فعال دارد.
اقتصام*6984*1961*

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403