سیف الاسلام تحت تعقیب بین المللی + عکس


سیف الاسلام تحت تعقیب بین المللی + عکس

رکنا: دادستان دادگاه بین المللی کیفری از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای دستگیری سیف الاسلام (45 ساله) پسر معمر قذافی دیکتاتور مخلوع لیبی و تحویل وی به این دادگاه اقدام کند.

به گزارش رکنا به نقل از اسپوتنیک، «فاتو بنسودا» در نشست شورای امنیت که روز جمعه در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار شد گفت که دستگیری و تحویل افراد مظنون به دادگاه بین المللی کیفری بیش از هر موضوعی برای این دادگاه چالش برانگیر است و تا زمانی که این افراد دستگیر و برای محاکمه در دادگاه حاضر نشوند نمی توان عدالت را در حق قربانیان اجرا کرد.

وی افزود که سیف الاسلام همچنان از دو سال پیش آزاد است و هیچ قصدی برای معرفی به دادگاه کیفری و یا مراکز ذیربط در لیبی از خود نشان نداده و از این رو وی باید دستگیر و تحویل دادگاه بین المللی کیفری شود.

دادگاه بین المللی کیفری در ژوئن (خرداد/تیر) سال 2011 سیف الاسلام قذافی را به دست داشتن در کشتار و سرکوب خشونت آمیز مخالفان متهم کرد. اما لیبی پس از این اتهام ها، خود نسبت به محاکمه وی اقدام کرده است.

سیف‌الاسلام در نوامبر سال 2011 و پس از کشته شدن پدرش دستگیر و در دادگاهی در طرابلس به اعدام execution محکوم شد. او از آن زمان بیش از 5 سال را در زندان Prison بسر برد. وی از سال 2011 به اتهام جنایت Crime علیه بشریت تحت پیگرد دیوان کیفری بین‌المللی بوده است.خواندنی های رکنا را در اینستاگرام دنبال کنید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق