تجربه لذت‌بخش دنیای فانتزی در «پیشونی سفید 2»


 تجربه لذت‌بخش دنیای فانتزی در «پیشونی سفید 2»

فیلم سینمایی «پیشونی سفید 2» در فضایی نیمه سورئالیستی و نیمه فانتزی جلو می‌رود و داستانی را روایت می‌کند که نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای تمامی افراد خانواده جذاب است. ]]>

تجربه لذت‌بخش دنیای فانتزی در «پیشونی سفید ۲»
فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲» در فضایی نیمه سورئالیستی و نیمه فانتزی جلو می‌رود و داستانی را روایت می‌کند که نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای تمامی افراد خانواده جذاب است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

 تجربه لذت‌بخش دنیای فانتزی در «پیشونی سفید 2»

چند وقتی می‌شود که اکران فیلم سینمایی «پیشونی سفید ۲» در سینماهای کشور آغاز شده است. اکرانی که اگر چه در ابتدا بخاطر تعداد اندک سالن‌ها، فروش کمی را تجربه کرد؛‌ اما اخیراً با افزایش تعداد سالن‌های این فیلم،‌ فروش‌ آن نیز افزایش یافته است.

پیش از این «آهوی پیشونی سفید» که قسمت اول این فیلم سینمایی بود،‌ در سینما‌های کشور اکران شده‌ و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته بود. اما دومین قسمت از «پیشونی سفید» به کارگردانی سید جواد هاشمی چگونه است؟

نخست؛ فضای فیلم


فیلم سینمایی «پیشونی سفید۲» در فضایی نیمه سورئالیستی و نیمه فانتزی جلو می‌رود و داستانی را روایت می‌کند که نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای تمامی افراد خانواده جذاب است.

«پیشونی سفید۲» از نظر فرم و فضاسازی،‌ به نحوی شبیه فیلم سینمایی «نارنیا» به کارگردانی اندرو آدامسون است؛‌ اما از نظر محتوا تفاوت فاحشی با این فیلم سینمایی دارد و با فرهنگ ایرانی همراه شده است.

دوم؛ استفاده از موسیقی


یکی از ویژگی‌های فیلم سینمایی «پیشونی سفید»،‌ موزیکال بودن آن است. فیلمساز در این فیلم، از موسیقی به نحو احسن استفاده کرده است و همین موضوع باعث شده جذابیت آن چندین‌ برابر شود.

برخی از آهنگ‌های استفاده شده در این فیلم یادآور فیلم‌هایی است که بسیاری از مردم ایران با آن خاطره دارند،‌ در این بخش می‌تواند به آهنگ فیلم هندی «شعله» اشاره کرد که در فیلم «پیشونی سفید۲» با تغییر شعر از آن استفاده شده است.

سوم؛ جلوه‌های ویژه


بی‌شک مهترین ویژگی فیلم سینمایی «پیشونی سفید۲»، جلوه‌های ویژه این فیلم است. این ویژگی باعث شده است که این فیلم به سمت یک اثر سورئال گام بردارد، البته نمی‌توان فیلم را با فیلم‌های سورئال هالیوود قیاس کرد، چرا که نه تنها این فیلم، بلکه بسیاری از فیلم‌های سینمای ایران هنوز به پختگی لازم برای رقابت با سینمای جهان نرسیده‌اند.

سیدجواد هاشمی در قسمت دوم فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید» ریسک بسیار بزرگی را انجام داد و حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد فیلمش را روی شانه‌های جلوه‌های ویژه کامپیوتری گذاشت. البته این ریسک منجر به تولید اثر مطلوبی شد و همین موضوع باعث شد تا با تبلیغات دهان به دهان، فروش این فیلم سینمایی شتاب بگیرد.


چهارم؛ سخن پایانی


فیلم سینمایی «پیشونی سفید۲» اثری است که می‌توان آن را با خیالی راحت برای تماشای دانش‌آموزان،‌ نوجوانان و کودکان توصیه کرد، چرا که هم جذاب و هم شادی‌بخش است. چنین فیلمی در اوضاع نامساعد کنونی سینمای ایران ـ که بعضاً آثار تلخ و ضدخانواده در آن اکران می‌شوند ـ امیدبخش است.

سید جواد هاشمی چند وقتی است که به سمت ساخت اثر در عرصه کودک‌ونوجوانان آمده است و می‌گوید که اگر بخواهیم اتفاق بزرگی در کشور رقم بزنیم، باید روی این قشر سرمایه‌گذاری کنیم. این در حالی است که بسیاری از منتقدان سینمای ایران ورود فیلمسازان به عرصه کودک‌ونوجوانان را نوعی شجاعت می‌دانند؛ چرا که نمی‌توان با اینگونه آثار گیشه چندین میلیاری کسب کرد.

منبع: فارس

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فیلم و سریال

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بایدن: ایران به‌دنبال محو اسرائیل است