بازتاب افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی در خبرگزاری روس +عکس


بازتاب افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی در خبرگزاری روس +عکس

مراسم افتتاح خط تولید انبوه و آیین تحویل دهی اولین جت جنگنده تمام ایرانی کوثر به ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرمانده کل ارتش و وزیر دفاع جمهوری اسلامی در شرکت هواپیماسازی ایران ( هسا ) در اصفهان برگزار شد.

به گزارش جام نیوز، خبرگزاری روسی اسپوتنیک مراسم افتتاح خط تولید انبوه اولین جت جنگنده تمام ایرانی کوثر به ارتش جمهوری اسلامی ایران را پوشش خبری داد.

به نوشته اسپوتنیک، این هواپیمای تمام ایرانی و بومی صرفا به دست متخصصین داخلی و با بهره گیری از دانش و فناوری های بومی بویژه در بخش موتور و سیستم های الکترونیک در داخل ایران ساخته شد و در تولید آن وابستگی به هیچ کشوری وجود ندارد.

بازتاب افتتاح خط تولید انبوه جت جنگنده ایرانی در خبرگزاری روس +عکس

جت جنگنده کوثر قبلا در آئین 31 مرداد روز صنعت دفاعی با حضور حسن روحانی، رئیس جمهوری و امیر حاتمی، وزیر دفاع ایران رونمایی شده بود که در واقع یک هواپیمای شکاری رهگیر است که مأموریت آن پشتیبانی نزدیک از حوزه رزم زمینی بوده و قابلیت مانور بسیار بالایی را دارا می باشد.

متخصصین صنایع هوایی توانسته اند تجهیزات الکترونیکی پیشرفته ای را برای این هواپیما، طراحی و نصب کنند و از دیگر قابلیت های این جنگنده نصب انواع موشک ها و بمب های مورد نیاز صحنه رزم بوده و به گونه ای طراحی و ساخته شده ‌‌که با دیگرتجهیزات و سلاح های ساخت داخل سازگاری کامل دارد.

115

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


در مسکو عدم واکنش سران شورای اروپا به حمله تروریستی در کروکوس را شرم آور خواندند