رای منفی ساکنان «کالیدونیای جدید» به جدایی از فرانسه


رای منفی ساکنان «کالیدونیای جدید» به جدایی از فرانسه

شفقنا- ساکنان یک مجمع الجزایر تحت کنترل فرانسه در اقیانوس آرام، در یک همه پرسی مردمی به جدایی از این کشور رای منفی دادند. به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه بعد از ظهر امروز (یک شنبه) اعلام کرد که ساکنان مجمع الجزایر «کالِدونیای جدید» در جنوب غرب اقیانوس […]

رای منفی ساکنان «کالیدونیای جدید» به جدایی از فرانسه

شفقنا- ساکنان یک مجمع الجزایر تحت کنترل فرانسه در اقیانوس آرام، در یک همه پرسی مردمی به جدایی از این کشور رای منفی دادند.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه بعد از ظهر امروز (یک شنبه) اعلام کرد که ساکنان مجمع الجزایر «کالِدونیای جدید» در جنوب غرب اقیانوس آرام با شرکت در یک همه پرسی مردمی، با اکثریت آرای خود تصمیم گرفتند که همچنان بخشی از این کشور باقی بمانند.

ماکرون رای منفی ساکنان کالدونیای جدید به جدایی از فرانسه را مایه افتخار و نشانه اعتماد برشمرد و ضمن تاکید بر این که پاریس متعهد به حفظ شأن و کرامت تمامی مولفه های جامعه این مجمع الجزایر است، خاطر نشان ساخت که نخست وزیر کشورش برای ادامه گفت و گو فردا (دوشنبه) راهی آن جا خواهد شد.

رئیس جمهوری فرانسه در این باره اظهار داشت: از همگان می خواهم که برای مشارکت در پیشرفت کالدونیای جدید، نگاه به جلو داشته باشند؛ راه دیگری جز گفت و گو وجود ندارد.

این در حالی است که بر اساس نتایج رسمی همه پرسی جدایی کالدونیای جدید از فرانسه که با مشارکت بیش از ۸۰.۵ درصد ۱۷۴ هزار شهروند واجد شرایط رای دادن برگزار شد، در مقابل رای مثبت ۴۳.۶ درصد رای دهندگان به جدایی از این کشور، ۵۶.۴ درصد دیگر به جدایی و استقلال این مجمع الجزایر رای منفی دادند.

خبر اصلی را در اسپوتنیک ببینید

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...