ما به پایداری ایران در برابر این تحریم ها اطمینان داریم


«اسماعیل رضوان» از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با ستمکارانه و ظالمه خواندن تحریم های آمریکا ضد ایران تاکید کرد: ما به پایداری ایران در برابر این تحریم ها اطمینان داریم و در کنار تهران ایستاده ایم.

ما به پایداری ایران در برابر این تحریم ها اطمینان داریم
«اسماعیل رضوان» از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با ستمکارانه و ظالمه خواندن تحریم های آمریکا ضد ایران تاکید کرد: ما به پایداری ایران در برابر این تحریم ها اطمینان داریم و در کنار تهران ایستاده ایم.

به گزارش صدای ایران از شبکه خبری المیادین این فرمانده ارشد حماس اضافه کرد که تحریم های آمریکا جریان مقاومت را هدف گرفته است و ما به پایداری ایران در برابر این تحریم های اطمینان داریم.

وی با محکوم کردن این تحریم های علیه ایران آنها را خصمانه و ظالمانه خواند و افزود که در کنار ایران در برابر این تحریم های می ایستیم.

این فرمانده حماس درباره اقدام برخی کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیز گفت که عادی سازی دومین قدم برای اجرایی کردن طرح معامله قرن آمریکا پس از انتقال سفارت این کشور از تل اویو به قدس است.
وی افزود که عادی سازی یک توطئه است و ما در خط مقدم دفاع از مساله فلسطین هستیم و از بین بردن آن هرگز تحقق نخواهد یافت.

رضوان تاکید کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی اقدام خطرناکی است که اجرایی نخواهد شد.

این مقام حماس گفت: از امت عربی- اسلامی می خواهیم که هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد کند.
وی افزود که هرگونه عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی خیانت به شهداء و فداکاری های ملت فلسطین است.
تحریم هایی که آمریکا یک جانبه علیه ملت ایران اعلام می کند، از مدت ها قبل شروع شده و جامعه جهانی با آنها همراهی نکرده تا جائی که ترامپ مجبور شده است از برخی از آنها عقب نشینی کند.

کارشناسان و ناظران منطقه ای و بین المللی تاکید دارند که آمریکا هرگز قادر نیست خرید نفت از ایران را با اعمال تحریم ها به صفر برساند و حتی وزیر نفت سعودی نیز اعتراف کرده است که عربستان قادر نیست با افزایش صادرات خود مانع افزایش بهای نفت در بازار جهانی شود.

در راستای مقابله با تحریم های غیرقانونی آمریکا علیه ایران، اتحادیه اروپا ضمن فعال کردن قانون انسداد برای حمایت از فعالیت شرکت های خود در ایران، اعلام کرد که سازوکار مالی برای ادامه تجارت شرکت های خارجی با ایران و همچینن فروش نفت ایران و امکان مبادله تجاری ایران با جهان ارائه می کند.

بسیاری از ناظران سیاسی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحریم نفت ایران در بلند مدت همراه با افزایش بهای نفت به تضعیف دلار در سطح بین المللی منجر شده و به شکست و عقب نشینی آمریکا می انجامد، روندی که اکنون بخشی از آن در صحبت های برخی مقامات آمریکا دیده می شود.

«جان بولتون» مشاور رئیس جمهوری آمریکا با لحنی که حاکی از ناکامی آمریکا در تحریم ایران است، به همراهی نکردن شرکای تجاری مهم تهران در تحریم‌های یکجانبه کاخ سفید علیه ایران اعتراف کرد.

آخرین خبرها حاکی هستند که آمریکا تاکنون مجبور شده است دست کم 8 کشور را از تحریم نفتی علیه ایران معاف کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس رامسین کبریتی، بازیگر سریال ستایش ! / از تغییر جنسیت تا چهره مردانه !