5900 برنامه پدافندغیرعامل در استان کرمان اجرا شد


5900 برنامه پدافندغیرعامل در استان کرمان اجرا شد

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: در هفته پدافند غیرعامل امسال بیش از 5 هزار و 900 برنامه پدافند غیرعامل در سطح استان کرمان اجرا شده است.

کد خبر: 87433 ۱۳۹۷/۰۸/۱۴ ۰۹:۰۶:۳۲

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان:

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان گفت: در هفته پدافند غیرعامل امسال بیش از ۵ هزار و ۹۰۰ برنامه پدافند غیرعامل در سطح استان کرمان اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی کرمان خبر ، حمید ملانوری در همایش پدافند غیرعامل و رزمایش سایبری در اتوماسیون صنعتی اظهار داشت: رسیدن به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی نشان از بلوغ و ثبات کشور و نظام و انقلاب است و مردم پای اهداف و آرمانهای انقلاب ایستاده اند.

وی با بیان اینکه امروز در راهپیمایی ۱۳ آبان شاهد حضور باشکوه و مقتدرانه مردم بودیم، یادآور شد: بعد از این فراز و نشیب ها در طول سالهای گذشته که همراه با تحریمها، ترورها و جنگ تحمیلی بود و ما مورد تهدید قرار گرفتیم امروز به فرموده رهبر معظم انقلاب هم جنگ اقتصادی و هم جنگ تبلیغاتی و روانی دشمن بر ما تحمیل شده و دشمن برای براندازی نظام اعتبار گذاشته و سرمایه گذاری و برنامه ریزی کرده است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان تصریح کرد: به روشنی می توان گفت به هیچ وجه جنگ نظامی در دستور کار دشمن نیست چرا که پیشرفت ما در صنایع دفاعی و تسلیحات نظامی به حدی رسیده که به عنوان قدرت برتر منطقه ای امروز هم امنیت کشور را به خوبی مدیریت می کنیم و هم در امنیت منطقه تاثیرگذار هستیم.

ملانوری عنوان کرد: دشمن علیرغم اقداماتشان علیه ایران از جمله فاصله انداختن بین مردم و انقلاب، فاصله انداختن بین مردم و حکومت و نیز رهبری می داند که مردم ما با هر سلیقه، نگاهی و تفکری با هم بسیج شده و علیه دشمن می جنگند و به همین دلیل دنبال گزینه نظامی نیستند.

وی تصریح کرد: چیزی که در دستورکار دشمن است ایجاد جنگ تبلیغاتی، روانی و تهدیدات غیرنظامی که در حوزه پدافند غیرعامل به آن می پردازیم است، دشمن به دنبال این است که بتواند به زیرساختها و مجموعه های توانمند کشور خسارت و تزلزل وارد کند.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان با اشاره به توسعه شبکه های آب و ارتباطات، شبکه های گاز، شبکه های ارتباطاتی و حمل و نقل، توسعه خدمات درمانی و بهداشتی، ایجاد مجتمع های معدنی و ... که طی سالهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده است، تصریح کرد: برای ایجاد رفاه برای مردم این اقدامات، خدمات و فرصتهای خوب به وجود آمده و در اختیار مردم است اما در کنار اینها تهدیداتی هم به وجود می آید.

ملانوری به ظرفیتهای مجتمع مس اشاره و بیان کرد: مجتمع بزرگ صنعتی مانند مس سرچشمه که بیش از ۱۶ هزار نیروی انسانی در خود دارد از طرفی تولید انبوه مس، وجود کارخانه ذوب، کارخانه اسید، انبار اسید و وجود پالایش و بحثهای ارتباطی و سیستم های هوشمندی که دارد باید دقت شود که دچار خسارت و صدمه نشود.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امسال در هفته پدافند بیش از پنج هزار و ۹۰۰ برنامه پدافند غیرعامل در سطح استان کرمان در بخشهای مختلف از جمله در مدارس، واحدهای آموزشی، سازمانی و ... اجرا شده است.

ملانوری ادامه داد: اولین استان و تنها استانی هستیم که طرح جامع پدافند غیرعامل استان را تدوین، تهیه و تقدیم کردیم و در تهران تصویب شده و منتظر ابلاغ آن هستیم که در این زمینه در کشور رتبه برتر را داریم.

وی بیان داشت: در استان کرمان جدای از پستهای قرنطینه ای که ابلاغ شده و بیش از ۱۹ پست قرنطینه تا کنون در زمینه تجهیزات زیستی که استان را تهدید می کند راه اندازی شده تا بتوانیم مقاومت کنیم.

وی گفت: سال گذشته در بحث آنفلوانزای فوق حادپرندگان استانهای شمالی را درگیر و تهدید کرد که ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت مالی وارد ساخت و ۲۷ میلیون قطعه پرنده معدوم شد.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمان در این زمینه ادامه داد: در حالی که این ویروس به یزد آمد و نزدیک به ورود به انار و رفسنجان و استان کرمان بود.

وی ادامه داد: رفسنجان یک سوم مرغ استان کرمان را تولید و عرضه می کند که در کنار ظرفیت بزرگ می تواند یک تهدید بزرگ در این زمینه باشد با ایجاد یک پست قرنطینه در انار و کوهبنان و رفسنجان توانستیم جلوی آن را بگیریم. در حال تلاش برای تقویت این قضیه هستیم، همچنین تب کریمه کنگو را به خاطر قاچاق دام از مرزهای شرقی داریم که آن را نیز توانستیم کنترل کنیم.

ملانوری با بیان اینکه امسال متأسفانه شاهد آفت مگس زیره مدیترانه ای در استان کرمان بودیم، افزود: این آفت حدود دو هزار هکتار باغات میوه استان را درگیر کرده بود که این آفت یک تهدید بیوتروریستی است و یک جفت از این مگس می تواند ۶۰ تا ۲۵۰ تن میوه را از بین ببرد و قدرت تخریب بالایی دارد.


انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی