آمادگی نظام سلامت در پدافند غیرعامل ضروری است


آمادگی نظام سلامت در پدافند غیرعامل ضروری است

بوشهر- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: آمادگی و پاسخ نظام سلامت در پدافند غیرعامل زمینه ساز کاهش آسیب ها و تهدیدهای متعارف و نامتعارف است.

به گزارش ایرنا، سعید کشمیری روز دوشنبه در کارگروه سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: تقویت و توسعه مراکز رصد و پایش، تشخیص و آشکارسازی، بهداشت و پیشگیری، ارتقا و تقویت مدیریت و کنترل انواع تهدیدها ازجمله گام‌های اساسی در پیشگیری از آسیب‌های پدافند غیرعامل است.
وی اظهار داشت: وقتی صحبت از پدافند غیرعامل می‌ شود موضوع هایی مانند امداد و نجات، درمان، پاک ‌سازی و مدیریت پسماند، غذا و دارو و توسعه تجهیزات سلامت‌ محور در اولویت قرار می‌ گیرد.
کشمیری با اشاره به ‌ضرورت بکارگیری روش‌های نوین آموزش، تحقیق، فناوری و آینده ‌پژوهی درزمینه تهدید شناسی گفت: مصوبات کارگروه سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی در هفته پدافند غیرعامل و در طول سال اجرایی شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: طرح‎‌های جامع باید به ‌منظور شناسایی و مقابله با آسیب‌ پذیری‌ها و تهدیدها در مناطق تحت پوشش دانشگاه تهیه و تدوین شود.
دبیر کمیته سلامت در بلایا و پدافند غیرعامل دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس ابلاغ دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمیته پدافند غیرعامل در دانشگاه تشکیل شده است.
عبدالرحیم دادجو افزود: کارگروه سلامت در بلایا و کمیته پدافند غیرعامل با بکارگیری اصول پدافند غیرعامل در طراحی، اجرا و بهره‌ برداری فیزیکی با 10 کمیته در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر فعال است.
وی بیان کرد: اجرای طرح اورژانس هسته‌ ای در بیمارستان شهدای خلیج ‌فارس بوشهر به ‌صورت کار مشترک دانشگاه علوم پزشکی و نیروگاه اتمی، تجهیز یک دستگاه آمبولانس سی بی آر ان ای، تجهیز 10 دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات ان آی سی یو و تحویل به بیمارستان‌های دانشگاه در استان، تجهیز 10 دستگاه آمبولانس مجهز به امکانات ام آی سی یو و تحویل به مراکز اورژانس 115 در شهرستان‌ها و انعقاد تفاهم ‌نامه همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و نیروگاه اتمی از جمله اقدام های انجام شده است.
وی بیان کرد: توسعه تعداد پایگاه‌های اورژانس 115 در سطح استان بوشهر، فعالیت 19 پایگاه شهری، 32 پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه هوایی در سطح استان از دیگر اقداماتی است که درزمینه پدافند غیرعامل به اجرا درآمده است.
6047/6043

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حمله اسرائیل به سوریه و عراق همزمان با صدای انفجار در ایران