تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»


تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

شفقنا رسانه– روز گذشته شورای نگهبان مصوبه مجلس در مورد سی اف تی را رد کرد و همین موضوع با توجه به رویکرد روزنامه ها با تیترهای متفاوت به  صفحه یک روزنامه ها آمد. روزنامه ایران در تیتر ««سی‌اف‌تی» دوباره در مجلس» گزارشی درباره تغییر جهت بازار بعد از رد آن کار کرد و نوشت:« ساعت 11 روز یکشنبه، 13 […]

تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

شفقنا رسانه– روز گذشته شورای نگهبان مصوبه مجلس در مورد سی اف تی را رد کرد و همین موضوع با توجه به رویکرد روزنامه ها با تیترهای متفاوت به صفحه یک روزنامه ها آمد.

روزنامه ایران در تیتر ««سی‌اف‌تی» دوباره در مجلس» گزارشی درباره تغییر جهت بازار بعد از رد آن کار کرد و نوشت:« ساعت ۱۱ روز یکشنبه، ۱۳ آبان ۹۷؛ ورق در بورس تهران که از ساعات ابتدایی صبح رشدی ۹۰۰ واحدی را تجربه می‌کرد به یکباره برگشت. پایان روز شاخص‌ها بیش از ۵۳۰ واحد افت کرده بود. زمینه این ریزش نه ۱۱ هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر در واشنگتن بلکه چند صد متر پایین‌تر از میدان فردوسی ایجاد شده بود. جایی که شورای نگهبان لایحه CFT که یکی از لوایح چهارگانه مرتبط با FATF است را با ۲۰ ایراد مختلف رد کرد.»
این روزنامه عکس یک خود را به راهپیمایی روز ۱۳ آبان روز تسخیر لانه جاسوسی اختصاص داد و در تیتر نوشت:«پاسخ به تحریم در سالروز تسخیر».

تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

روزنامه سازندگی هم در تیتر یک خود عنوان کرد« cftدر تعلیق»و در زیر تیتر خود توضیح داد «اعضای شورای نگهبان روز گذشته لایحه سی اف تی را رد کردند و به مجلس بازگرداندند.در روزی که تحریم ها بازگشتند دولت امیدوار بود با تایید سی اف تی بتواند روزنه های موجود را برای همکاری با جهان باز نگه دارد اما این لایحه توسط شورای نگهبان رد شد.»

تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

آفتاب یزد هم در تیتری خبری نوشت « cft رد شد» و در زیر تیتر این رد شدن را به معنای از دست رفتن فرصت ایران و مبهم بودن سرنوشت اف ای تی اف عنوان کرد.علی خرم کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با این روزنامه توضیح داده « عده ای باید متوجه شوند که خود زنی نکنند ،اگر ترامپ بخواهد کاری کند که کشورها علی رغم خرید از ایران ،پول ایران را ندهند ما با رد سی اف تی خود به این کار می کنیم.» همچنین علی نظری در بخشی دیگر از این گزارش گفته« اکنون باید مجمع به عنوان نهاد فرداستی عمل کند .این نهاد بایدنظر نهایی را دهد،ما باید حتما سی اف تی را تایید کنیم در غیر اینصورت دچار گرفتاری های زیادی خواهیم شد.»

تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

با این حال روزنامه کیهان با توجه به رویکردش و مخالفتش با FATF این دو خبر را در یک گزارش کار کرد و در تیتر بلندی از «سیلی محکم مردم و شورای نگهبان به آمریکا در ۱۳ آبان» گفت و نوشت:« حضور حماسی و باشکوه مردم در راهپیمایی سراسری روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و اعلام ۲۰ ایراد شرعی و قانون اساسی شورای نگهبان بر لایحه CFT سیلی محکم مردم و شورای نگهبان به آمریکا در ۱۳ آبان بود.»

تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

روزنامه اعتماد بر خلاف دیگر روزنامه های گرایش به اصلاح طلب که به نقد رد شدن لایحه سی اف تی پرداختند در تیتر و عکس یک خود به پوشش راهپیمایی مردم در روز گذشته پرداخت و عکس خوبی از آن را کار کرد و نوشت « روز فریاد».و تنها در یکی از تیترهای فرعی خود از رد شدن این لایحه توسط شورای نگهبان خبر داد.

تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

روزنامه سیاست روز هم عکس یک را به راهپیمایی دیروز اختصاص داد و در تیتر به نقل از فرمانده کل سپاه نوشت:«اگر سفارت آمریکا باقی می ماند انقلاب هرگز ۴۰ ساله نمی شد» . این روزنامه در تیتری طولانی خبر رد CFT را به صفحه اول آورد و نوشت:«لایحه جنجالی در روز مبارزه با استکبار رد شد».

تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

روزنامه همدلی هم عکس یک خود را به تصویری از حضور مردم در این راهپیمایی اختصاص داد و در تیتر نوشت: «۱۳ آبان باشکوه‌تر از همیشه ». این روزنامه همچنین تیتر یک را به مسئله دور دوم تحریم ها و وظیفه مسئولین کشور اختصاص داد و با بیان اینکه باید دستگاه سیاسی کشور تا به حال راه حلی را برای کاهش فشار بر مردم پیدا کرده باشند نوشت: «تنگناهای اقتصادی در انتظار گشایش‌های سیاسی » .

تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

« دور برگردان cft» تیتر یک روزنامه شرق است که به صورت خبری از رد شدن این لایحه و بازگشتش به مجلس همزمان با آغاز تحریم ها به آن پرداخته است. این روزنامه در عکس یک خود روایتی از توییت دیروز حسام الدین آشنا را خطاب به حجت الاسلام نیازی اختصاص داد و نوشت «باید سوالات سخت را از آقای نیازی پرسید»

در این گزارش بیشتر با اشاره به سابقه تاریخی پرونده قتل های زنجیری و مسئولیت صادر کنندگان حکم آن اشاره شده است.در بخشی از این گزارش با اشاره به صحبت های حجت الاسلام نیازی که پرونده‌ قتل‌های زنجیره‌ای را در تاریخ سیاست و قضاوت کشور استثنائی دانسته بود و در یکی از مصاحبه های قدیمی خود عنوان کرده بود: «تا آنجایی که پرونده در اختیار ما بوده، صدور حکم شرعی محرز نشد، چراکه اساسا متهمان افرادی نیستند که با حکم شرعی اقدام به قتل کنند. ما باید برای این پرونده، افرادی را انتخاب می‌کردیم که کارشناس اطلاعاتی و مورد تأیید باشند و از طرفی سوءظن نیز ایجاد نشود. در آذرماه سال ۷۸، رؤسای قوای مجریه و قضائیه، رأسا مسئولیت رسیدگی به پرونده را بر عهده گرفتند، زیرا این قتل‌ها هم با امنیت ملی گره خورده و هم مهم‌ترین وزارتخانه‌ دولت، درگیر ماجرا بود».

در همین راستا حسام الدین آشنا در توییتر خود نوشت: «مطمئن هستم که وزیر وقت اطلاعات نه در آن جنایات دخیل بوده و نه از آمران آن خبر داشت. من در همان سال ١٣٧٧ در روزنامه‌های انتخاب و جمهوری اسلامی با نام مستعار بهمن شناسا مطالب لازم را دراین‌باره نوشته‌ام. این پرونده به سخت‌ترین و خشن‌ترین وجه ممکن مورد رسیدگی قرار گرفت. آنچه در سازمان قضائی نیروهای مسلح اتفاق افتاد، به‌هیچ‌وجه کمتر از اصل قتل‌ها نبود. روزی باید از آقای نیازی سؤالات سختی پرسید!»

تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

روزنامه شهروند هم در گفت و گو با کارشناسان به بررسی رد شدن لایحه سی اف تی پرداخت و در تیتر یک خود نوشت« الان چه وقت مخالفت بود؟» جلال میرزایی عضو فراکسیون امید به شهروند گفته « شورای نگهبان به وظیفه قانونی خودش عمل کرده و از اختیاراتش برای مصوبات ارسالی از سوی مجلس استفاده کرده ،اما به نظر نمی رسد که زمان مناسبی برای این کار انتخاب شده باشد»

تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

جام جم در تیتر یک «طرح تنبیهی برای شرکای تحریم» به بررسی راه های مقابله با کشورهای اجراکننده تحریم های آمریکا پراخت. این روزنامه نوشت:«ایران نباید در برابر بدعهدی این کشورها، سیاست سکوت در پیش بگیرد و ضروری است اقداماتی متقابلی باید انجام داد. مثلا ایران می تواند به طور مرحله ای ، واردات برخی کالاهای مصرفی از این کشورها را متوقف کند. قطعا چنین اقداماتی می تواند قدرت امتیازگیری ایران در مذاکرات با این کشورها را تقویت کند. در همین راستا نمایندگان مجلس طرحی را با عنوان طرح تنبیهی کشورهای همکار امریکا در اعمال تحریم علیه ایران تهیه کردند که امضاهای این طرح همچنان روبه افزایش است». این روزنامه همچنین به بیان لیستی از کالاهای مصرفی که از آمریکا وارد ایران می شوند پرداخت.
شهریار زرشناس استاد دانشگاه در یادداشتی به بیان دلایل اینکه «چرا مرگ بر آمریکا کلیشه نیست؟» پرداخت و روزنامه عکس یک خود را به آن اختصاص داد. این استاد دانشگاه در یادداشت تحلیلی خود اثبات می کند که چگونه مقاومت در برابر آمریکا باعث پیشرفت و تعالی ایران شده است.
جام جم در یکی از مطالب فرعی «چه کسی خبرنگاران را فیلم کرد؟!» مروری بر نقش آفرینی های بازیگران سینما و تلویزیون در نقش خبرنگار داشت. البته روزنامه در نقد این فیلم ها نوشته بود متاسفانه تا به امروز شخصیت پردازی کاراکتر خبرنگاران به درستی انجام نشده و همین باعث شده نه تنها شناخت خوبی به مخاطب ندهد بلکه اطلاعات اشتباهی هم داده شود و پیشنهاد کرده فیلم نامه نویسان قبل از دست به قلم شدن مدتی در تحریریه روزنامه ها باشند تا اطلاعات درستی از زندگی شخصی و کاری یک خبرنگار پیدا کنند.

تیترهای متفاوت روزنامه ها از سرنوشت«CFT»

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ضرورت نظارت بیشتر بر واردات آیفون