شاهزاده سعودی: بن سلمان در جریان قتل خاشقجی تبرئه می شود


ولید بن طلال تاجر و میلیاردر سعودی که اخیرا توسط محمد بن سلمان تحت بازداشت خانگی قرار داشت در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت که یک تحقیقات رسمی درباره قتل جمال خاشقچی به تبرئه رهبران کشور عربستان سعودی منجر خواهد شد.

شاهزاده سعودی: بن سلمان در جریان قتل خاشقجی تبرئه می شود
میلیاردر سعودی که سال گذشته به دستور ولیعهد این کشور مدت‌ها در هتل «ریتز کارلتون» تحت بازداشت بود می‌گوید که اگر نتایج تحقیقات منتشر شود محمد بن سلمان از اتهامات قتل خاشقچی تبرئه خواهد شد.

به گزارش صدای ایران از فارس و به نقل از رویترز، ولید بن طلال تاجر و میلیاردر سعودی که اخیرا توسط محمد بن سلمان تحت بازداشت خانگی قرار داشت در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت که یک تحقیقات رسمی درباره قتل جمال خاشقچی به تبرئه رهبران کشور عربستان سعودی منجر خواهد شد.

وی در ادامه اظهارات خود از ریاض خواست که در اسرع وقت نتایج تحقیقات را به صورت عمومی اعلام کند.

شاهزاده بن طلال گفت: یک تحقیقات رسمی در این زمینه نشان خواهد داد که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی نقشی در کشتن جمال خاشقچی نداشته است.
وی افزود: اجازه بدهید تحقیقات تمام شود. من از طریق این برنامه از عربستان سعودی میخواهم که نتایج تحقیقات را عمومی منتشر کند چرا که صددرصد مطمئنم که محمد بن سلمان از این اتهامات تبرئه خواهد شد.

بن طلال به دلایل خود برای تبرئه شدن و دست نداشتن بن سلمان در ماجرای قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول اشاره‌ای نکرده است.

این درحالیست که دولت ترکیه و منابع اطلاعاتی این کشور از دست داشتن مقامات ارشد عربستان سعودی در قتل این روزنامه نگار سعودی خبر داده‌اند. هرچند که هنوز به طور رسمی از سوی دولت ترکیه اسمی از محمد بن سلمان آورده نشده است.

دستگاه قضایی عربستان سعودی نوامبر سال 2017، ده‌ها نفر از شاهزادگان و مسئولان بلندپایه سعودی و تاجران را به دستور محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی بازداشت و در زندان هتل «ریتز کارلتون» در ریاض بازداشت کرده بودند.

سعودیها برخی از شاهزادگان متهم به فساد از جمله «ولید بن طلال» را پس از توافق مصالحه و انجام تسویه مالی با دولت آزاد کردند.

پس از آزادی وی نشریه «تایمز» انگلیس نوشت که بن طلال در ازای آزادی خود ماهیانه 30 میلیون دلار به آل‌سعود پرداخت می‌کند. این نشریه فاش کرد که رقم توافق شده برای آزادی او شش میلیارد دلار است. این رقم پیش از این از سوی روزنامه وال استریت ژورنال نیز ذکر شده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل ناهماهنگ الناز شاکردوست در اکران فیلم «بی‌بدن»