طراحی نخستین مدرسه مجازی در سطح کشور


طراحی نخستین مدرسه مجازی در سطح کشور

«زون نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز» با مدیریت سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان‌شرقی در«ششمین نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی» در سالن امیر کبیر نمایشگاه بین‌المللی تبریز برپا شده است.

«طراحی اولین مدرسه مجازی در سطح کشور»

یکی از غرفه‌داران این زون اقدام به معرفی «اولین مدرسه مجازی در کشور» کرده است، او در خصوص این مدرسه مجازی اظهار کرد: این مدرسه مجازی برای دانش‌آموزان سراسر کشور در مقطع دوره متوسطه اول(هفتم، هشتم، نهم) آموزش‌هایی را ارائه می‌دهد.

محمد جمشیدی «برنامه‌نویس و طراح این مدرسه» در این‌باره در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این مدرسه مجازی به ارائه‌ی مطالبی چون «توضیح کامل محتوای کتاب‌های درسی، ارائه مطالب تکمیلی و نکات مهم و تستی در هر کتاب درسی، پاسخ دقیق به پرسش‌های متن و فعالیت‌های هر کتاب، ارائه سئوالات مهم و کاربردی در تدریس و در پایان هر کتاب» و... می‌پردازد.

وی با بیان این‌که علاقه‌مندان و دانش‌آموزان دوره اول متوسطه می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی www.cmad.ir اطلاعات تکمیلی را دریافت کنند، افزود: این مدرسه با هدف آموزش هم‌چنین تکرار و تمرین به دانش‌آموزانی که به نحوی از تدریس در کلاس محروم شده و یا غیبت می‌کنند، راه‌اندازی شده است، بر این اساس دانش‎آموز با مراجعه به سایت مدرسه می‌تواند درس مورد نظر را انتخاب کرده و در خانه فراگرفته و تمرین کند.

جمشیدی در این‌باره گفت: هر دانش‌آموز می‌تواند درس‌های که فراگرفته را دوباره در خانه تمرین و تکرار کند و یا حتی پیش از تدریس معلم یک، درس مورد نظر را در خانه تمرین کرده و آماده‌تر سرکلاس درس حاضر شود.

وی گفت: این آموزش‌ها به‌صورت مجازی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد و دانش‌آموزانی که به اینترنت دسترسی ندارند، می‌توانند درخواست فایل سی‌دی کرده و آن را درب منزل تحویل بگیرند.

وی با اشاره به این‌که گروهی از معلمان و برخی فعالان حوزه فناوری این مدرسه را راه‌اندازی کرده‌اند و ایده‌ی این کار از ساختار دانشگاه‌های مجازی گرفته شده است، افزود: بنده در دانشگاه‌های مجازی فعالیت کرده بودم و بدین جهت کاملاً با ساختار و فعالیشان آشنایی داشتم، بدین ترتیب تصمیم گرفتم آن را در قالب مدرسه مجازی نیز اجرایی کنم.

«طراحی شناسه منحصر به فرد با قابلیت‌های متنوع»

یکی دیگر از غرفه‌داران این زون نیز اقدام به معرفی فعالیت‌های گروه خود در رابطه با طراحی «شناسه دیجیتالی منحصربه فرد» کرده است، او در مورد این طرح خلاقانه می‌گوید: در نتیجه طراحی این شناسه، یک شناسه تصویری به فرد اختصاص داده می‌شود که به راحتی و به سرعت در اکثر گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها با اسکنر شناسایی می‌شود.

«فهیمه ایرانی» در گفت‌وگو با ایسنا در مورد امکانات این شناسه کاربری منحصربه فرد گفت: هوشمند شدن شناسه کاربری و مدیریت فعالیت‌ها، تقویت پرسنال برندینگ، در دسترس قرار دادن محتوای مربوط به کار و فعالیت‌های شخص، عرضه کاتالوک‌ها و فیلم‌ها بصورت ویژه و فراگیر و حتی دریافت وجه از طریق شناسه کاربردی منحصر به فرد امکان‌پذیر است.

وی با بیان این‌که ایده‌ی این شناسه کاربری از QR (کد کیو آر) گرفته شده است، افزود: اماQR کمتر از 60 کاراکتر در اختیار فرد قرار می‌دهد اما این شناسه کاربری طراحی شده دارای بارکدینگ شفاف بوده و کاربردهای متنوعی دارد.

وی در ادامه از تلاش‌های جهاد دانشگاهی در راستای فراهم کردن فضا برای جوانان در «زون نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز» قدردانی کرد و افزود: حمایت از چنین فعالیت‌های استارت آپی و خلاقانه اتفاق مبارکی بوده و این نمایشگاه برای اطلاع‌رسانی و آشنا کردن مردم با این نوع خلاقیت‌ها فضای مناسبی است.

کلینیک مشاوره و کارآفرینی کسب و کار در جهان اسلام

مسئول غرفه‌ی «کلینیک مشاوره و کارآفرینی کسب و کار در جهان اسلام» نیز اقدام به معرفی این مرکز در زون «نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز» کرده است، در مورد غرفه توضیح داد: کلینیک مشاوره و کارآفرینی کسب و کارهای نوپا در بازار جهان اسلام یک از طرح‌های مرکز رشد و شکوفایی فناوری‏‌ها و هنر قرآنی است.

«مصطفی حسین‌پور» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که مرکز رشد قرآنی با تمرکز بر توسعه کسب‏ و کارهای قرآنی، دینی و فرهنگی فعالیت می‌کند که به همت سازمان فعالیت‌‏های قرآنی دانشگاهیان جهاد دانشگاهی ایجاد شده است.

وی با تأکید بر این‌که اولویت مرکز رشد قرآنی در حوزه «تجاری‌سازی محصولات اسلامی و قرآنی در جهان اسلام» است، افزود: حمایت از کسب و کارهای نوپا که اقدام به تولید محصولات اسلامی و قرآنی می‌کنند، از جمله فعالیت‌های ماست.

حسین‌پور افزود: به دنبال آن هستیم که با تجار و سرمایه‌گذاران ارتباط برقرار کرده و 1.8 میلیارد نفری بازار جهان اسلام را بشناسانیم تا بتوانند محصولات خود را به این حوزه وارد کنند.

وی با بیان این‌که مرکز رشد قرآنی جهاد دانشگاهی از سال 95 مجوز فعالیت گرفته و تاکنون به 20 شرکت خدمات توانمندسازی ارائه داده‌ایم، افزود: قرآن واضح از جمله خروجی‌های موفق این مرکز بود که سال گذشته در همین نمایشگاه محصولات خود را به فروش می‌رساند و اکنون نیز توانسته‌اند یک سرمایه گذار خوب جذب کرده و در محیط واقعی اقتصاد فعالیت کنند.

دبیر اجرایی سلسله رویدادهای طلوع برکت در ادامه گفت: طلوع برکت نیز یک رویداد استارآپی اسلامی - قرآنی بوده که از مجموعه رویدادهای کارآفرینی جهاد دانشگاهی است که در محورهای گردشگری و توریسم، هنرهای تجسمی، معماری و دکوراسیون داخلی، اسباب‌بازی و بازی‌های رایانه‌ای، سلامت و محصولات غذایی حلال، تولید محتوای چندرسانه ای و... برگزار می‌شود.

«اجرای نقاشی دیجیتال بر روی اشیای مختلف در راستای توسعه گردشگری»

«کمال شایگان» نیز دیگر غرفه‌داری است که محصولات خلاقانه خود را در زون «نوآوری و فناوری‌های نرم و هویت‌ساز» به نمایش گذاشته است، او در خصوص خلاقیتش در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: فعالیت ما برای توسعه گردشگری به شیوه هنر است که در این رابطه از نقاشی دیجیتال بهره گرفته‌ایم که هم مزایا عکاسی و هم مزایای نقاشی همزمان را دارد.

وی با بیان این‌که نقاشی‌ها را به صورت دیجیتالی طراحی کرده و سپس بر روی متریال‌های مختلف اجرا می‌کنیم، خاطرنشان کرد: مناظر مختلف طبیعی و تاریخی تبریز را بر روی بسته‌بندی شکلات طراحی کرده‌ایم که وقتی به کشورهای مختلف جهان صادر می‌شود، بتوانیم شهر تبریز را معرفی کنیم.

وی با بیان این‌که این فعالیت‌ها را به مدت 12 سال است که آغاز کرده اما به مدت سه سال است که در مورد گردشگری فعالیت می‌کنم، یادآور شد: جهاد دانشگاهی در این زون فضا را جهت نمایش خلاقیت‌ها فراهم کرده و فرصت بسیار مناسبی جهت تبلیغ و شناساندن فعالیت‌هایمان است.

«ساخت آثار هنری از لاستیک‌های کهنه»

«وحید عباسیان» دیگر غرفه‌داری است که با استفاده از لاستیک‌های کهنه ماشین، آثار هنری خلق کرده است، او در خصوص فعالیت‌هایش می‌گوید: بنده با این فعالیت‌ها اهداف زیست محیطی را دنبال کرده و تلاش داریم به مردم نمایش دهم که با اشیای دور ریختنی هم می‌توان آثار هنری و زیبا خلق کرد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که بنده از مراغه در نمایشگاه حضور یافته‌ام، افزود: از جهاد دانشگاهی که این فضای مناسب را در اختیار استارت‌آپ‌ها و جوانان خلاق گذاشته تا فعالیت‌هایشان را تبلیغ کرده و در معرض نمایش قرار دهند، قدردانی می‌کنم.

بر اساس این گزارش، این نمایشگاه از 10 الی 14 آبان ماه در محورهای «پویانمایی، مفهوم‌سازی، گردشگری، کتاب‌های مصور، هنرهای تجمسی و اجرایی، مصنوعات هنری و دستی، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای در قالب تولید، ارتقا، تبلیغ و تجارت کالاهای فرهنگی، بازی‌های رایانه‌ای، خدمات فرهنگی و دیجیتال خلاقانه، سرگرمی‌های آموزشی، علمی و فرهنگی، محتوای دیجیتال و...» میزبان علاقه‌مندان و جوانان خلاق است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان شرقی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟