ذوق‌زدگی لیبرمن از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران


ذوق‌زدگی لیبرمن از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری با استقبال از اعمال تحریم‌های ضدایرانی مدعی شد تحریم‌ها به حضور نظامی ایران در خاورمیانه ضربه می‌زند.

ذوق‌زدگی لیبرمن از آغاز تحریم‌های آمریکا علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشنگتن پست، آویگدور لیبرمن، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی مدعی شد تحریم‌های اعمالی آمریکا علیه ایران ضربه بدی را به حضور نظامی ایران در خاورمیانه خواهند زد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پیامی که امروز دوشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: تصمیم دولت ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، برای از سرگیری تحریم‌ها تغییری است که خاورمیانه در انتظار آن بوده است.

بنا به گزارش واشنگتن پست، رژیم صهیونیستی مخالف شدید توافق هسته‌ای سال 2015 ایران، که آمریکا سال جاری از آن خارج شد، بوده و بارها اعلام کرده است که توافق هسته‌ای 2015 نتوانسته مانع فعالیت‌های نظامی ایران در منطقه شود.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته در پیامی توئیتری شروع دوباره تحریم‌ها علیه ایران را روزی مهم در تاریخ دانست و از ترامپ برای این موضوع قدردانی کرد.

دور جدید تحریم‌های واشنگتن علیه ایران از امروز (5 نوامبر) اجرایی شد. آمریکا مدعی شد کرد که تحریم‌های علیه تهران با هدف سرنگونی حکومت ایران اعمال نمی‌شود بلکه هدف آن وادار کردن تهران به تغییر سیاست‌های خود به ویژه سیاست‌های این کشور در خاورمیانه و توسعه برنامه موشک‌های بالستیک دوربرد خود است.

بر اساس توافق هسته‌ای سال 2015 میان ایران و کشورهای 1+5 (آمریکا، چین، روسیه، آلمان، فرانسه و انگلیس) تحریم‌های صورت گرفته علیه تهران برداشته شد، اما خروج یکجانبه آمریکا از این توافق منجر به از سرگیری تحریم‌ها علیه ایران از جمله تحریم‌های نفتی شد. اولین دور تحریم‌های واشنگتن علیه تهران در 7 اوت سال جاری به اجرا درآمد و دور دوم آن نیز امروز دوشنبه وارد مرحله اجرایی شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان