سپرده‌گذاری 200 هزار تا هشت میلیارد تومانی/ تنها فریب اعتمادم را خوردم!


سپرده‌گذاری  200 هزار تا هشت میلیارد تومانی/ تنها فریب اعتمادم را خوردم!

صبح امروز دوشنبه ( 14 آبان‌ماه 97) جمعی از مالباختگان شرکت تعاونی کشاورزی توسعه البرز مقابل ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تجمع اعتراضی کردند که تجارت نیوز با برخی از مالباختگان این موسسه گفتگو کرد. نوشته سپرده‌گذاری 200 هزار تا هشت میلیارد تومانی/ تنها فریب اعتمادم را خوردم! اولین بار در تجارت‌نیوز پدیدار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، ۲۵ شهریورماه ۹۶ بود که روابط عمومی بانک مرکزی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «شرکت تعاونی کشاورزی توسعه البرز» و «واحد اعتباری ولیعصر (عج)» در قالب واحد‌های اعتباری وابسته به شرکت‌های تعاون روستایی، اغلب در استان‌های البرز و تهران ضمن نقض قوانین و مقررات ذیربط و بدون اخذ مجوز از بانک مرکزی به فعالیت اعتباری مبادرت می‌کنند که بانک مرکزی با همکاری نهادهای نظارتی و انتظامی اقدامات لازم را به منظور جلوگیری از گسترش فعالیت آنها به‌عمل آورده است.

به‌گفته بسیاری از مالباختگان موسسه توسعه البرز، درحالی بانک مرکزی در ۲۵شهریورماه ۹۶ طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این شرکت‌های تعاونی، غیرمجاز و فاقد هرگونه مجوز از بانک مرکزی هستند که حدود پنج سال از آغاز به کار این شرکت‌های تعاونی گذشته بود به طوری که تنها موسسه توسعه البرز بیش از ۲۵ شعبه در استان البرز تحت عنوان کسب مجوز از وزارت جهاد کشاورزی داشت به همین جهت بسیاری از سرمایه‌گذاران با اعتماد به وزارت جهاد کشاورزی اقدام به سرمایه‌گذاری در این شرکت‌های تعاونی با سود ۲۴ درصد کردند که اکنون ۱۴ ماه از توقف فعالیت این شرکت‌های تعاونی می‌گذرد، اما سپرده‌گذاران حتی اصل پول خود را هم دریافت نکرده‌اند.

صبح امروز دوشنبه ( ۱۴ آبان‌ماه ۹۷) جمعی از مالباختگان شرکت تعاونی کشاورزی توسعه البرز مقابل ساختمان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران واقع در خیابان میرداماد تجمع اعتراضی کردند.

سپرده‌گذاری  200 هزار تا هشت میلیارد تومانی/ تنها فریب اعتمادم را خوردم!

سپرده‌گذاری  200 هزار تا هشت میلیارد تومانی/ تنها فریب اعتمادم را خوردم!

فریب اعتمادم را خوردم!

یکی از مالباختگان این موسسه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: سه سال پیش با فروش ملک خود در حدود ۴۸۰ میلیون تومان در شرکت تعاونی کشاورزی توسعه البرز سپرده‌گذاری کردم، اما ناگهان بانک مرکزی اعلام کرد که این شرکت تعاونی فاقد مجوز فعالیت است و از ادامه فعالیت آن جلوگیری کرد. تنها فریب عنوان تحت پوشش وزارت جهادکشاورزی را خوردم و گرنه به هیچ عنوان پول خانه‌ام را در این موسسات مالی و اعتباری سپرده‌گذاری نمی‌کردم. که اکنون مستاجر باشم. شرکت تعاونی موسسه البرز ورشکسته نیست به‌طوری که این موسسه با سپرده مردم تعداد زیادی ملک و املاک و مغازه در مشهد،بابلسر و… خریداری کرده است، اما مسئولان این املاک را در این ۱۴ ماه به دلیل سه برابر شدن قیمت آنها نمی‌فروشند تا پول مردم را بدهند.

سپرده گذاری ۸ میلیارد تومانی!

یکی دیگر از مالباختگان شرکت تعاونی کشاورزی توسعه البرز در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: چندی پیش مسئولان عالی رتبه کشوری اعلام کرده بودند که وزارتخانه‌ها و ارگان‌های دولتی می‌توانند تحت عنوان شرکت‌های تعاونی اعتباری فعالیت مالی کنند، ما هم بر اساس این گفته به شرکت تعاونی کشاورزی توسعه البرز اعتماد کردیم. میزان پولی که در این موسسه سپرده‌گذاری شده است از ۲۰۰ هزار تومان تا هشت میلیارد تومان است، این شرکت تعاونی حتی سپرده ۲۰۰ هزار تومانی را هم تسویه حساب نکرده است.

همچنین یکی دیگر از مالباختگان شرکت تعاونی کشاورزی توسعه البرز در گفتگو با «تجارت‌نیوز» گفت: برای بازشدن یک مغازه باید چندین ارگان مجوز فعالیت بدهند، مگر می‌شود که موسسه‌ای به این بزرگی فعالیت مالی داشته باشد، اما پس از گذشت پنج سال از جمع‌آوری پول مرد به یک‌باره اعلام کنند که فاقد مجوز فعالیت بوده است. چندین ماه برای مسئولان مشخص بود که این شرکت تعاونی با مشکل مالی مواجه شده است، اما این موسسه همچنان سپرده‌گذاری می‌کرد، متاسفانه آواره خیابان‌ها شده‌ایم و هر روز مسئولان یک وعده وعید جدید به ما می‌دهند.

سپرده‌گذاری  200 هزار تا هشت میلیارد تومانی/ تنها فریب اعتمادم را خوردم!

سپرده‌گذاری  200 هزار تا هشت میلیارد تومانی/ تنها فریب اعتمادم را خوردم!
سپرده‌گذاری  200 هزار تا هشت میلیارد تومانی/ تنها فریب اعتمادم را خوردم!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال 1403/ بوعلی در سال 1402 چقدر سود ساخت؟