پیش‌بینی ورود 5 میلیون زائر به مشهد در آخر صفر


پیش‌بینی ورود 5 میلیون زائر به مشهد در آخر صفر

رئیس شورای شهر مشهد گفت: ما این انتظار را از مدیران حوزه تبلیغات در مشهد داریم که برای پرشور و فراگیربودن، این مراسم باید به گونه‌ای مدیریت شود که این شعار و برنامه محوری که انسجام و وحدت ملی است و تقویت دولت و ارکان‌هایی که در این روزها تصمیماتی در مجلس گرفتند خدشه‌دار نشود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حیدری صبح امروز در چهلمین جلسه علنی شورای شهر، اظهار کرد: 13 آبان مصادف با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز بود. در خاطره ملت ما از دخالت‌های آمریکا در کشور و از کودتای 28 مرداد به بعد و آخرین آن جنگ اقتصادی و تحریم‌های فراگیری را که دولت آمریکا تدارک دیده فراموش نشده است.

وی ادامه داد: روز گذشته شاهد حضور مردم، جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان در فضای شهرها بودیم. برای تاکید بر توجه به منافع ملی و تداوم شعارها و ارزش‌های انقلاب در حوزه استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی در مشهد نیز این مراسم برگزار شد.

رییس شورای شهر مشهد افزود: در سال گذشته نیز ما این انتظار را از برگزار کنندگان و مدیران داشتیم که در راهپیمایی در این جنس حضور مردم باید به فضای همدلی، انسجام و وحدت ملی کمک کند به ویژه در شرایطی که ما امروز در کشور نیاز داریم، اما باز هم در راهپیمایی دیروز مشهد با این امر مواجه شدیم که برای دقایقی تریبون در اختیار عناصری قرار گرفت که بر خلاف این مسیر و شعار و برنامه ورود پیدا کردند و ما این انتظار را از مدیران حوزه تبلیغات در مشهد داریم که برای پرشور و فراگیر بودن این مراسم باید به گونه‌ای مدیریت شود که این شعار و برنامه محوری که انسجام و وحدت ملی است و تقویت دولت و ارکان‌هایی که در این روزها تصمیماتی در مجلس گرفتند خدشه‌دار نشود.

وی بیان کرد: امیدواریم که در این جهت گام‌های اساس برداشته شود، روز دانش‌آموز خاطره 13 آبان 57 که 56 شهید دانش‌آموز در مقابل درب دانشگاه تهران را برای ما زنده می‌کند و یادآور خاطرات مبارزات مردم در پیروزی انقلاب اسلامی است.

رییس شورای شهر مشهد تاکید کرد: امروز دوشنبه روز فرهنگ عمومی است، موضوع ارزش‌ها و هنجارهای مشترک در روابط بین مردم که حالت عمومیت دارد مسئله بسیار اساسی و مهمی است. روابط بین مردم و روابط بین مردم و دولت و روابط درون خانواده و خیلی از رفتارهای ما در طول شبانه‌روز به عناصری در حوزه فرهنگ عمومی برمی‌گردد. اصلاح این رفتارها در حوزه‌های مختلف یک نیاز ضروری است و امیدواریم شوراهای فرهنگ عمومی توجه جدی به این بخش کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: موضوع آموزش‌های شهروندی و فرهنگ عمومی برای شورای پنجم مهم است و امیدواریم کاستی‌های موجود را در باقی مانده سال جبران کنیم، فردا سه شنبه روز وقف است، وقف پیشینه‌ای در سنت ایرانی و اسلامی و کارکردهای موثری دارد. این حوزه در سال‌های اخیر توسعه پیدا کرده علاوه بر توجه وقف به امور دینی و مذهبی در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، مدرسه‌سازی، بهداشت و درمان توسعه پیدا کرده و جا دارد که در حوزه خدمات شهری هم بتوانیم وقف را گسترش دهیم. همچنین مطالعاتی در این زمینه در گذشته انجام شده یکی از زمینه‌هایی که مشهد این جایگاه و زمینه را دارد که از موضوع وقف برای خدمات به زائرین استفاده کنیم تا بتوانیم از ظرفیت وقف برای حوزه ارائه خدمات به زائرین استفاده کنیمو.

وی با اشاره به سایر مناسبت‌های هفته، گفت: همچنین چهارشنبه و پنجشنبه مصادف با رحلت پیامبر و شهادت امام حسن (ع) و امام رضا (ع) است، مناسبتی که برای ما مشهدی‌ها به عنوان میزبانان زائرین امام رضا بسیار مهم و اساسی است.

رییس شورای شهر مشهد اضافه کرد: بر اساس برآوردها جمعیت، حدود 5 میلیون نفر پیش‌بینی شده که جدای از زائرین پیاده وارد شهر مشهد شوند، وظیفه میزبانی که بر عهده مشهد است و همه دستگاه‌ها تلاش می‌کنند. شهرداری هم در حوزه خدمات شهری و هم فرهنگی تدابیری را اندیشیدند که میزبان شایسته‌ای باشیم.

حیدری اضافه کرد: ما در راهبردهای شورای پنجم تاکید داریم که به موضوع دهه آخر صفر و به ویژه این روزها در برنامه‌های آتی فرهنگی شهر توجه شود ما در سال آینده در ردیف‌های بودجه و برنامه‌ها تمرکز بیشتری را خواهیم داشت. امسال با توجه به شرایطی که وجود دارد امیدورایم برنامه‌های پیش‌بینی شده با قوت پیش رویم. در راستای محقق ساختن اقدامات خود مکان‌های شهرداری و ظرفیت‌های خدمات شهری در اختیار قرار گرفته‌ایم و سامانه‌هایی نیز برای ارائه خدمت به زائرین توسط شهرواندان طراحی شده است.

وی تاکید کرد: امدورایم به جنبه کاربردی آن توجه شود و ما بتوانیم نمونه والگویی از جریان میزبانی را دنبال کنیم، در حوزه شناخت و معرفت و آشنایی با سنت و سیره این بزرگواران می‌تواند محور خیلی از برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی ما قرار گیرد. همچنین کرسی‌های آزاداندیشی که مبنای بحث‌های امروز جامعه ما است در 1400 سال قبل توسط امام رضا(ع) در این شهر برگزار شده است، این شهر باید با تاسی به سیره امام رضا(ع) شهر گفت‌وگو و برگزاری این کرسی‌های آزاداندیشی باشد تا فضایی شهر فضایی در حوزه‌های علمی و دانشگاه‌ها گسترش پیدا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دورهمی ترلان پروانه با دوستانش + عکس