بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی


بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی

در سال 2014 کمپانی کره‌ای کیا موتورز اولین گامش را در جهان خودروهای لاکچری با معرفی نسل اول K900 برداشت.K900 یک سدان فول سایز دیفرانسیل عقب است که هدف از ارائه آن رقابت با محصولاتی همچون لکسوس LS بوده است. البته برند کیا در امریکا اساسا به عنوان یک برند ارزان‌قیمت مطرح است، بنابراین تعداد... نوشته بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی به...

در سال ۲۰۱۴ کمپانی کره‌ای کیا موتورز اولین گامش را در جهان خودروهای لاکچری با معرفی نسل اول K900 برداشت.K900 یک سدان فول سایز دیفرانسیل عقب است که هدف از ارائه آن رقابت با محصولاتی همچون لکسوس LS بوده است. البته برند کیا در امریکا اساسا به عنوان یک برند ارزان‌قیمت مطرح است، بنابراین تعداد بسیار معدودی از K900 های تولید شده به خانه‌های مشتریان آمریکایی راه پیدا کردند.

بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی
با همه این تفاسیر، نسل دوم کیا K900 به آمریکا بازگشته تا مجددا خود را محک بزنند، بلکه بتواند شکست‌های گذشته را جبران نماید. البته این بار او تنها نیست و نام بزرگی همچون «آلبرت بیرمن» رئیس سابق بخش M ب‌ام‌و که هم‌اینک رئیس بخش توسعه مدل‌های عملکرد بالا در هیوندای شده، قرار دارد.

بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی
کیا K900 2019 از آن نمای‌ کوپه‌مانند دوری گزیده و به جای آن از ظاهری باشکوه‌تر و البته محافظه‌کارانه‌تر بهره می‌برد. مواردی نظیر چراغ‌های جلوی داپلکس، جلوپنجره پوزه ببر به همراه اثرات جواهرنشان و الگوی لامپ‌های LED الهام گرفته شده از بنتلی در چراغ های عقب، ظاهر این خودرو را از سایر محصولات کیا متمایز نموده است.

بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی
در داخل کابین نیز با یک طراحی مینیمالیستی مواجه هستیم. کنسول میانی داشبورد از تعداد دکمه و کلیدها درست به اندازه کافی برخوردار است. تریم چوبی پالیش نشده نیز جلوه مناسب و زیبایی برای کابین K900 به ارمغان آورده است. تقریبا همه چیز با کیفیت به نظر می‌رسد و پلاستیک ارزان قیمت از نقاط لمس دور شده است. حتی تزیینات چوبی کاذب تعبیه شده بر روی غربیلک فرمان آنقدر خوب ساخته شده که کاملا طبیعی به نظر می‌رسد.

بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی
کیا K900 بر روی شاسی عریض و طویل شده محصولاتی همچون کیا استینگر و جنسیس G70 استوار شده است. وقتی این شاسی با سیستم تعلیق جدید در جلو و توزیع وزن 50/50 همراه می‌شود، نتیجه چیزی جز یک سدان فول سایز با تمایلات اسپرت و البته ذات لوکس نخواهد بود. عمل دور زدن و چرخش در این خودرو بسیار چابک‌مآبانه صورت می‌گیرد و دیگر از آن حالت شناوری و حرکات اضافه در اتاق خبری نیست.

بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی
عملکرد فرمان سبک و دقیق است اما فیدبک خاصی را به دستان منتقل نمی‌کند و بیشتر بر جنبه راحتی تاکید دارد تا شاخصه‌های اسپرت. هندلینگ در جاده‌های مرتفع برای خودرویی به وزن 2109 کیلوگرمی مناسب است. اما در سرعت بالا کم‌فرمانی ظاهر می‌شود. سیستم چهارچرخ محرک مجهز به ویژگی تورک وکتورینگ، مانع از حرکات اضافه بخش عقب خودرو شده و در هنگام عبور از پیچ‌ها کنترل خودرو را بهبود می‌بخشد.

بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی
با قرار دادن حالت تنظیمات سیستم تعلیق بر روی وضعیت کامفورت+ اتاق خودرو تبدیل به یک مکان فوق العاده ساکت و آرام‌بخش می‌شود که برای مسافرت‌های طولانی کاملا مناسب خواهد بود.

بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی
نیروبخش این خودرو یک پیشرانه ۳.۳ لیتری توربو V6 به قدرت ۳۶۵ اسب‌بخار است. گشتاور حاصل از آن نیز برابر 510 نیوتن‌متر خواهد بود که از دورهای پایین در دسترس قرار می‌گیرد.

بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی
عملکرد گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز سریع و در عین حال نرم است. رانندگی با کیا K900 بسیار لذت بخش است و ما دریافتیم که این خودرو یک لیموزین خیلی خوب و عالی خواهد بود. با سفارش پکیج VIP صندلی‌های عقب قابلیت خم شدن خواهند داشت و تنظیمات بیشتری برای پشت سری‌های آن در نظر گرفته خواهد شد که فضای سر و پای بسیار فراخی را برای سرنشینان پدید می‌آورند.صندلی‌های جلو نیز بسیار راحت هستند و تنظیمات گوناگونی برای آن در نظر گرفته شده تا افراد مختلف بتوانند بهترین حالت را مطابق ابعاد بدن خود به دست بیاورند.

بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی
سیستم مالتی مدیا UVO کیا در اینجا به یک صفحه نمایشگر ۱۲.۳ اینچی مجهز شده است. دقت پاسخگویی نمایشگر کاملا خوب است. این سیستم از طریق برخی کنترلگرهای فیزیکی در جلو و کنسول عقب نیز قابل کنترل است. سیستم صوتیLexicon با 17 بلندگو کیفیت بسیار مناسبی داشته و نوای دلنشین و با کیفیتی از خود ساطع می‌نماید.

بررسی کیا K900 مدل 2019، تحفه اشرافی شرقی
قیمت پایه K900 از حدود 60 هزار دلار شروع می‌شود. این بها در صورت سفارش پکیج VIP تا ۶۵ هزار دلار افزایش می‌یابد.


اگر چه انتظار فروش بالایی از این خودرو در ایالات متحده نداریم اما به نظر ما هنگامی که لیست بلندبالای تجهیزات و امکانات آن را ببینید، شما هم موافق خواهید بود که K900 انتخاب معقولی برای این قیمت در سگمنت سدان‌های لاکچری به نظر می‌‍رسد. تمامی شواهد و قرائن حاکی از آن است که کیا یک خودروی سطح بالا و باکیفیت تولید نموده که لازم نیست کل حساب بانکی‌تان را برای خرید آن خالی نمایید.
البته افراد ثروتمند شاید خیلی موافق این صحبت‌ها نباشند. باید ببینیم در نهایت K900 جدید چگونه می‌تواند خود را در میان رقبای بسیار معتبر جهانی مطرح نماید.

منبع:motortrend

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا