داورزنی: نگاه حمایتی به ورزش جانبازان و معلولان وظیفه وزارت ورزش و جوانان است


داورزنی: نگاه حمایتی به ورزش جانبازان و معلولان وظیفه وزارت ورزش و جوانان است

محمدرضا داورزنی گفت: ماموریت فدراسیون هایی که در قالب این انتقال قرار گرفته‌اند اضافه شده است و قطعا با افزایش ماموریت‌ها، بر اعتبارات آن‌ها نیز افزوده خواهد شد.

به گزارش ایسنا، جلسه انتقال ماموریت هشت رشته ورزشی از فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین به فدراسیون های مربوطه با حضور روسا و سرپرستان فدراسیون های دوچرخه‌سواری، تیراندازی با کمان، سوارکاری، بدمینتون، تکواندو، تنیس روی میز، تنیس و قایقرانی برگزار شد و محمد رضا داورزنی درباره این اتفاق گفت: نگاه حمایتی فدراسیون به ورزش جانبازان و معلولین از این پس وظیفه ای است. فدراسیون ها نسبت به ورزش جانبازان و معلولین نگاه حمایتی داشتند و اکنون با انتقال ماموریت هشت رشته از فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین به فدراسیون‌های مربوطه باعث خواهد شد که پوشش ورزش این قشر در قالب وظایف ذاتی فدراسیون ها قرار گیرد و نگاه وظیفه ای نیز علاوه بر نگاه حمایتی به وجود آید.

داورزنی تصریح کرد: آنچه مسلم است اکنون فدراسیون هایی که در قالب این انتقال قرار گرفته اند، ماموریت آن‌ها اضافه شده است و قطعا با افزایش ماموریت ها، اعتبارات آنها نیز افزوده خواهد شد.

او ادامه داد: قبل از این انتقال فدراسیون ها از محل اختصاص ۲۷ صدم درصد از مالیات بر ارزش افزوده اعتباری دریافت نمی کردند اما با این انتقال قطعا از این محل نیز فدراسیون ها دریافتی هایی دارند که می توانند نه تنها برای انجام ماموریت های جدید از آن بهره ببرند بلکه این فرصت نیز پدید می آید که با این اعتبارات جدید شرایط بهتری را برای افزایش امکانات و زیرساخت های رشته ورزشی متبوع خود فراهم آورند.

در جریان‌این‌نشست محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی پارالمپیک نیز درباره انتقال این ۸ فدراسیون اظهار کرد: این انتقال یک فرصت است و با توجه به تاکید فدراسیون جهانی یک قانون محسوب می شود و به صورت رسمی باید از ابتدای سال آینده اجرایی شود.

او افزود: حمایت از ورزش جانبازان و معلولین در رشته های مختلف از جمله این هشت رشته که قبلا از سوی فدراسیون ها انجام می شد از این پس دیگر باید به صورت قانونی محقق شود.

همچنین اشرفی دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک در این باره گفت: حمایت از ورزش جانبازان و معلولین از سوی فدراسیون های جهانی یک امتیاز مثبت برای فدراسیون های ملی محسوب می شود.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خداحافظی معلم با دانش آموزان