لزوم تمرکز شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی به مسائل فرهنگی


لزوم تمرکز شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی به مسائل فرهنگی

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی گفت: شورای آموزش و پرورش در استان باید بیشتر برمسائل فرهنگی تمرکز کند و اهتمام جدی به انجام امور در این حوزه نشان دهد.

لزوم تمرکز شورای آموزش و پرورش خراسان‌شمالی به مسائل فرهنگی

به گزارش ایکنا ازخراسان‌شمالی، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهارکرد: بیشتر موضوعات مطرح در جلسات شورای آموزش و پرورش در ارتباط با ساخت و ساز، بودجه و اعتبارات است در حالی که جای خالی مباحث فرهنگی به شدت احساس می‌شود.

وی با بیان اینکه محتوای آموزش و پرورش انسان سازی است، افزود: مدارس بیشتر در معرض آسیب‌ها و تهاجم فرهنگی هستند، بنابراین شورای آموزش و پرورش باید بیشتر بر مسائل فرهنگی تمرکز کند و اهتمام جدی داشته باشد.

محمدرضا خباز، استاندارخراسان‌شمالی نیزدر شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر اهمیت و نقش ورزش مدارس اظهارکرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی راهکاری پیدا کند تا با توافق دستگاه‌های اجرایی استان و موافقت مدیران، یک درصد از سهم کل اعتبارات هر دستگاه به امر ورزش و تربیت بدنی اختصاص یابد.

وی افزود: برای سال جاری نیز سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان می‌تواند از اعتبارات باقی مانده خود به امر ورزش اختصاص دهد.

خباز عنوان کرد: دغدغه اصلی مجموعه آموزش و پرورش استان بحث کمبود اعتبارات و تامین منابع است، بنابراین راهکارهای لازم برای حل مشکلات این حوزه شناسایی و در صورت نیاز مکاتبه ای با دفتر مقام معظم رهبری انچام شود.

رضا رجب زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌شمالی نیز در این جلسه اظهار کرد: هشت مجموعه ورزشی چند منظوره در شهرستان‌های استان وجود دارد که با وجود 95 درصد پیشرفت فیزیکی همچنان رها شده است.

وی خاطرنشان کرد:برای تکمیل این مجموعه های ورزشی به سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است که می توانیم با تکمیل آن این مجموعه ها را به مدیریت بحران و ورزش مدارس اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: هر چند فضاها و امکانات خوبی هم در دانشگاه های استان وجود دارد که مجموعه آموزش و پرورش می تواند از این ظرفیت نیز به خوبی بهره مند شود.

به گزارش ایکنا بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با مدارس چند پایه و عشایری و راهکارهای حمایت از این مدارس، برگزاری پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای، بررسی و تبادل نظر در خصوص طرح ساماندهی کمک ها به دانش آموزان محروم و نیازمند و بررسی مسائل و مشکلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان اهم دستورکار این جلسه شورای آموزش و پرورش استان بود.

انتهای پیام.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم ممنوعه و مبتذل دنیا جهانبخت با نیلی افشار ! / بخاطر دلار هرکاری می کنند !