نامه ایران علیه آمریکا در حال بررسی است


نامه ایران علیه آمریکا در حال بررسی است

نیویورک- ایرنا- سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد از بررسی نامه ایران علیه اعاده تحریم های یکجانبه آمریکا ضد مردم ایران خبر داد و گفت: نظر دبیرکل درباره برجام تغییری نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، استفان دوجاریک این مطلب را روز دوشنبه در نشست خبری روزانه خود مطرح کرد و افزود: نامه ایران را بررسی می کنیم و پاسخ مناسب را ارائه خواهیم کرد.
آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد بارها از برجام حمایت کرده و از همه طرف ها خواسته است به تعهدات خود تحت این توافق بین المللی پایبند باشند.
قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد هم توافق بین المللی هسته ای ایران را به رسمیت شناخته و از همه کشورها می خواهد برای اجرای آن همکاری کنند.
رژیم فعلی کاخ سفید اما با اقدام یکجانبه و خلاف نظر 14 عضو شورای امنیت و جامعه جهانی، در هجدهم اردیبهشت ماه امسال از این توافق خارج شد که با اعمال همه تحریم های اسقاط شده به موجب برجام در 14 آبان ماه، رسما به حضور خود در این توافق پایان داد.
غلامعلی خوشرو نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد روز دوشنبه با ارسال نامه ای به دبیرکل این سازمان خواست تا علاوه بر محکوم کردن اعمال تحریم های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا، جامعه جهانی با آن مقابله کند.
اروپام**1429

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه احزاب و تشکلها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حرف های داغ و تازه حسین رضازاده درباره بیماری‌اش