تب سنتی چینی برای درمان درد زانو


تب سنتی چینی برای درمان درد زانو

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اگر بخواهیم رایج ترین دردهای مفاصل را نام ببریم، قطعا درد زانو از مهم ترین آن‌ها خواهد بود. مشکلی که در برخی موارد بسیار زجرآور و اذیت کننده و در برخی دیگر بسیار سطحی است. اما برای تسکین زانو درد چه باید کرد؟

تب سنتی چینی برای درمان درد زانو

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ اگر بخواهیم رایج ترین دردهای مفاصل را نام ببریم، قطعا درد زانو از مهم ترین آن‌ها خواهد بود.

به گزارش صدای ایران از باشگاه خبرنگاران، مشکلی که در برخی موارد بسیار زجرآور و اذیت کننده و در برخی دیگر بسیار سطحی است. اما برای تسکین زانو درد چه باید کرد؟

علت زانو درد شما چیست؟
دلایل مختلفی برای بروز درد زانو در افراد وجود دارد که باید مورد شناسایی قرار گیرند و بر اساس آن درمان شوند، اما چیزی که دارای اهمیت است این است که دردی مانند زانودرد به صورت ناگهانی یا تدریجی رخ می دهد و خیلی سریع هم وخیم می شود. هم چنین نمی توان سن مشخصی برای بروز این درد بیان کرد، چرا که این روز ها جوانان هم از درد زانوهایشان می نالند. از رایج ترین علل این نوع درد مفاصل می توان به کمبود ویتامین، عمل جراحی ، آسیب دیدگی، آرتریت، تغذیه ناسالم و بیماری و... اشاره کرد. ما در این جا به برخی از موثر ترین راه ها جهت تسکین درد زانو پرداخته ایم که به راحتی می توانید از آن ها استفاده کنید.

طب چینی در تسکین دردهای زانویی
طب چینی شما را به استفاده از دو عدد هویج رنده شده و کمی آب لیموی تازه دعوت می کند تا درد مفصلی تان را بهبود بخشید. گیاهی مثل هویج برای رباط ها بسیار مفید است.

تخم شنبلیله راهی فوق العاده برای درمان
برای کاهش درد زانویتان کافی است که مقداری تخم شنبلیله را از شب قبل خیس کنید و صبح به صورت ناشتا آن را میل کنید. این روش به خوبی درد مفصلی شما را بهتر می کند.

نوشیدن آب را جدی بگیرید!
بدن انسان به مقدار قابل توجهی نیاز به آب دارد و این مسئله در سلامتی نیز بسیار موثر و دارای اهمیت است. به گونه ای که مصرف به اندازه آب درد زانو را کاهش می دهد. آب در بدن موجب نرم تر شدن غضروف ها و درنتیجه حفظ گردش خون و بهبود رسیدن مواد مغذی به مفاصل می شود. هم چنین به علت دفع سموم از مفاصل زانو درد ناشی از آن نیز تسکین می یابد.

خاصیت ضد التهابی پیاز برای درمان زانو درد
پیاز با دارا بودن خاصیت ضد التهابی اش موجب تحریک سیستم ایمنی بدن می شود و ترکیب سولفوز پیاز برای کاهش درد توصیه می شود.

ماساژ دادن زانویتان را فراموش نکنید!
ماساژ آرام زانو با استفاده از روغن ولرم موجب کاهش التهاب و تقویت گردش خو.ن در بدن می شود. بهتر است برای درمان زانو درد تان از 2 قاشق مربا خوری روغن خردل و 5 سیر رنده شده استفاده کنید. هم چنین روغن ولرم نارگیل نیز تسکین دهنده خوبی برای درد و بهبود گردش خون است.

زردچوبه و زنجبیل برای تسکین درد زانو
برای کاهش درد خود می توانید مقداری از زرد چوبه را با یک لیوان آب ولرم گرم مخلوط کرده و میل کنید. هم چنین برای تسکین درد زانوی خود می توانید از دمنوش زردچوبه و زنجبیل و کمی عسل استفاده کنید. هردو گیاه نام برده شده دارای خواص ضد التهابی هستند و موجب بهبود دردهای ناشی از آرتریت روماتوئید می شوند. بهتر است روزانه دوبار از این دم نوش مصرف کنید.

نمک اپسوم برای کاهش درد مزمن زانو
نمک اپسوم با دارا بودن منیزیم سولفات باعث کاهش درد مزمن زانو می شود. برای استفاده از این راهکار درمانی در یک تشک بزرگ حاوی آب ولرم یک پیمانه نمک اپسوم اضافه کنید و سپس برای مدت زمانی پاهای خود را داخل آن قرار دهید. منیزیم موجود در این نوع نمک موجب آرامش عضلات و اعصاب شما می گردد . سفتی و درد آن ها را رفع می کند. هم چنین توصیه می شود با مصرف برگ های سبز، مغز میوه ها، و... منیزیم را وارد بدن خود کنید و از روغن آن به صورت مالشی برای تسکین دردتان استفاده کنید. از روغن زیتون نیز می توانید برای نرم کردن و در نتیجه کاهش و بهبود درد زانویتان استفاده کنید.
به طور کلی در این مقاله سعی بر این شد که راهکارهای درمانی ساده و قابل دسترس تسکین درد زانو به شما معرفی شود. علاوه بر این ها می توانید جهت حفط سلامتی زانوهایتان ورزش های مفیدی نیز انجام دهید .و موجب بهبود زانو.درد خود شوید. هم چنین از شایع ترین علل زانودرد در بسیاری از افراد چاقی و اضافه وزن است پس با رعایت برخی نکات ساده می توانید عضلات .و مفاصل خود را تقویت کنید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی