به استقبال نبرد بزرگ امشب لیگ قهرمانان اروپا؛ قصه پرغصه ایکاردی و مسی


حالا که مسی رها شده از مصدومیت در لیست بازی بارسلونا مقابل اینتر قرار گرفته، گریزی از مرور داستان رابطه عجیب او با ایکاردی وجود ندارد.


به استقبال نبرد بزرگ امشب لیگ قهرمانان اروپا؛ قصه پرغصه ایکاردی و مسی

وبسایت رسمی برنامه نود - لیونل مسی شخصیت آرام و بی‌حاشیه‌ای دارد؛ آنقدر که فیلم حرکات موزونش در مراسم عروسی‌اش مورد تمسخر عام و خاص قرار می‌گیرد و او در واکنش به این حجم از تمسخر از همه تشکر می‌کند. آنقدر که در عصبی‌ترین حالت در واکنش به وحشیانه‌ترین تکل‌های رقبا، تنها نام طرف را با ادای کلمه در حد «هی» تکرار می‌کند! آنقدر که از کودکی به دختر مورد علاقه‌اش وفادار ماند و با او ازدواج کرد.

به گزارش سایت نود، اما این شخصیت چنین آرام زوایای نامکشوفی دارد که اولین بار در مورد ماجرای دعوت نشدن‌های متوالی ایکاردی، رمزگشایی شد؛ دخالت در انتخاب سرمربیان و لجبازی با ایکاردی به خاطر یک مساله شخصی!

خیانت ایکاردی و برآشفتگی مسی!

واندا نارا از نامزدش، ماکسی لوپس، هم‌تیمی سابق و دوست و هموطن لیونل مسی جدا می‌شود و مدتی بعد با یکی دیگر از ستارگان فوتبال آرژانتین یعنی مائورو ایکاردی ازدواج می‌کند. گویا در این اتفاق، ایکاردی نقش اول را داشته و به نوعی موجبات جدایی لوپس از واندا را فراهم می‌کند. مسی که در زندگی شخصی لوپس نقش پررنگی داشت به خاطر حمایت از او با ایکاردی دچار مشکل می‌شود و بنا بر ادعای رسانه‌های آرژانتینی همین اختلافات موجب می‌شود لیونل به کادر فنی تیم ملی آرژانتین توصیه کند هیچ‌گاه ایکاردی را به اردوی آلبی‌سلسته دعوت نکند! طرح ادعای دخالت و نفوذ مسی در تیم ملی آرژانتین بارها مطرح شده و دعوت نشدن‌های تکراری ایکاردی به تیم ملی آرژانتین به صحت ادعا دامن می‌زند!

ماجرای درون میدان

اختلاف علنی نشده ایکاردی و مسی در بیرون میدان درچارچوب مستطیل سبز نمودی ندارد و در این وادی فقط می‌توان به مقایسه این 2 پرداخت؛ هر چند حتی با اوج‌گیری و نمایش کم‌نظیر این روزهای ایکاردی، بدون تردید مسی در سطح بالاتری قرار دارد. با این حال شاید مقایسه آماری این فصل 2 ستاره آن هم در آستانه بازی برگشت تیم‌هایشان در لیگ قهرمانان اروپا خالی از لطف نباشد. مسی در فصل جاری 6 بازی بیش‌تر از ایکاردی انجام داده است. لیونل در 22 بار حضور در میادین مجموعا هزار و 231 دقیقه در میدان بوده و 19 گل زده و 7 پاس گل ارسال کرده است. ایکاردی در 16 حضور در زمین، مجموعا 937 دقیقه بازی کرده و 10 گل زده و 2 پاس گل داده. هر چقدر مسی شوتزن‌تر از ایکاری بوده (4.6 شوت در هر بازی برای مسی در مقایسه با 3.3 شوت در هر بازی برای ایکاردی)، ستاره اینتر در برتری در دوئل‌های منطقه‌ای آمار بهتر داشته. به عبارت بهتر مائورو میانگین 2 برتری در دوئل‌ها در هر بازی را ثبت کرده و مسی آمار نازل یک دهم را دارد. اعجوبه بارسا به شکل فاحشی در زمینه میانگین پاس سالم در هر بازی برتر از ایکاردی است؛ 83.2 مقابل 68.7. با این آمار برتر اصلا تعجبی ندارد که مسی در طول فصل جاری 7 و ایکاردی 3 بار بهترین بازیکن زمین شدند. با این حال هر بازی قصه خاص خودش را دارد و خلاقیت لحظه‌ای (آنچه به وفور در هر 2 بازیکن وجود دارد) بیش از هر آماری، می‌تواند سرنوشت هر رقابتی را رقم بزند.اگر مسی امشب به میدان برود، نبرد او با ایکاردی برای همه جذاب خواهد شد؛ از پاپارتزی گرفته تا نویسنده فنی‌ترین مطالب فوتبالی!

1977

خارجی بارسلونا اختصاصی اینتر میلان لیونل مسی مائورو ایکاردی
اختصاصی

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید