هزینه اقامت در هتل های ایران معادل خرید همبرگر در خارج/ تقاضا شرط فعالیت خانه مسافر ها


هزینه اقامت در هتل های ایران معادل خرید همبرگر در خارج/ تقاضا شرط فعالیت خانه مسافر ها

بازرس جامعه هتداران ایرن با بیان اینکه حذف ستاره هتل آپارتمان مغایرت قانونی دارد، افزود: چنانچه ستاره هتل آپارتمان های را حذف کنند بایستی ارزش افزوده نیز طبق قانون حذف شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر بذری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما،گفت: تمامی تشکل‌های هتلداری سراسر کشور به صورت متحد در مقابل قانون نظام صنفی قرار گرفتند و نهایتا در قانون برنامه ششم موضوع دخالت قانون نظام صنفی در تاسیسات گردشگری حل شده و جهت ایجاد وحدت رویه در نوع تشکلهای گردشگری اساسنامه تیپ نیز ماه‌ها است که تهیه وتوسط سازمان به ادارات کل ابلاغ شده است.

وی افزود: علیرغم اینکه از اواخر سال گذشته اساسنامه تیپ به ادارات کل ابلاغ شده است،متاسفانه در برخی استان‌ها، ادارات کل در پی تضعیف تشکل‌های هتلداری وگردشگری بوده و سعی در تغییر مفاد اساسنامه و به نوعی تضعیف تشکلها هستند به شکلی که برخی هتلداران مجددا خواستار قرار گرفتن ذیل قانون نظام صنفی هستند.

بازرس جامعه هتداران ایران اظهار داشت: تشکل‌های هتلداری بازوی اجرایی ادارات کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان‌ها هستند و بسیاری از امور توسط این تشکل‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در شهری مانند سرعین بیش از 1200 خانه‌مسافر مشغول به فعالیت است در صورتی که دستورالعمل ساماندهی خانه‌های مسافر در سال 95 صادر شده است.

اعتراض جامعه هتلداران به حذف ستاره هتل آپارتمان ها

بذری تصریح کرد:در اصلاحیه آیین نامه ایجاد واصلاح در سال ۹۴ که بدون اخذ نظریه بخش خصوصی انجام گرفته، موضوع ستاره هتل آپارتمان ها حذف و مقرر شده که این نوع مراکز اقامتی را با واحد درجه بندی مشخص کنند که این موضوع شدیدا مورد اعتراض جامعه هتلداران است.

بازرس جامعه هتداران ایرن با بیان اینکه حذف ستاره هتل آپارتمان مغایرت قانونی دارد، افزود: چنانچه ستاره هتل آپارتمان های را حذف کنند بایستی ارزش افزوده نیز طبق قانون حذف شود.

وی ادامه داد:حذف ستاره از هتل آپارتمان ها عملا منجر به ضر و زیان به صاحبان این مراکز می شود چرا که آنها تمامی تبلیغات خود را برحسب ستاره ها خود انجام داده اند که هزینه های میلیونی داشته است.

بذری گفت:حدود 60 هتل آپارتمان در سرعین فاقد پروانه است که علیرغم نامه نگاری های متعدد جوابی قانع کننده ای برای تمدید پروانه دریافت نکرده ایم.

دو نرخی شدن قیمت هتل ها ارز را به اقتصاد کشور تزریق می کند

مدیر عامل جامعه صنفی تاسیسات اقامتی استان اردبیل در رابطه با دو نرخی شدن قیمت هتل ها نیز گفت: ما این پیشنهاد را ارائه کرده ایم تا بر اساس آن هزینه خدمات به گردشگران خارجی بر اساس نرخ ارزی، محاسبه و بخشی از مشکلات هتلداران برطرف شود.

وی با بیان اینکه با دو نرخی شدن هتل ها، ارز خارجی به اقتصاد کشور تزریق می شود، افزود: آژانس های مسافرتی با دو نرخی شدن مخالفند در حالی خود آنها با ارز خارجی معامله می کنند.

وی تصریح کرد:یک شب اقامت در هتل های پنج ستاره ایران برای گردشگران خارجی معادل با خرید همبرگر در خارج است که این موضوع موجب شگفتی آنها نیز شده است.

خانه مسافر ها تنها برحسب نیاز سنجی مجاز به فعالیت اند

بذری اظهار داشت: در اصلاحیه آیین نامه ایجاد واصلاح از خانه مسافر ها به عنوان تاسیسات اقامتی یاد شده اما باید این نکته توجه داشت که در دستور العمل ابلاغی ساماندهی خانه مسافر ذکر شده فعالیت خانه مسافر ها تنها برحسب نیاز در مناطق مختلف کشور است.

وی تصریح کرد: در استان اردبیل بخصوص در سرعین برحسب نیاز مجوز فعالیت شش ماهه برای خانه مسافر ها صادر شده و باید طبق قانون بعد از اتمام موعد مقرر شده این مراکز فعالیت غیر قانونی خود را متوقف کنند.

بذری تاکید کرد:وقتی مراکز اقامتی رسمی که زیر نظر قانون وبا اخذ مجوز فعالیت دارند و عوارض، دارایی و ارزش افزوده پرداخت می کنند دولت نیز موظف به حمایت از اینگونه مراکز بوده و بایستی با مکان های فاقد مجوز برخورد کند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک