روزهای آرام بازار طلا با ویترین‌های بی‌مشتری


روزهای آرام بازار طلا با ویترین‌های بی‌مشتری

طلاهای ویترینی دیگر مشتری چندانی ندارد و بازار طلا روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصاد ، بازار بی‌مشتری طلا این روزها همچنان روال سابق را دنبال می‌کند؛ مشتریان رغبتی به خرید طلا ندارند و کمتر کسی سری به دنیای ویترین‌های پر زرق و برق می‌زند.

یک ‌سالی می‌شود این بازار همچنان کساد است و طی ماه‌های اخیر تلاطم بازار ارز هم حسابی دامن این بازار را گرفت و قیمت طلا به شکل سرسام‌آوری دوشادوش دلار بالا کشید و این وضع را تشدید کرد.

یکی از دلایل هجوم مردم و نقدینگی سرگردان به بازار طلا جو روانی ناشی از اعمال تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در روز ۱۳ آبان بود که از ماه‌ها قبل با اعلام آن جو روانی شکل گرفته در جامعه طلا و ارز در کانال صعودی قیمت قرار گرفت.

تحریم بر بازار طلا بی اثر بود

اما با مقابله این جو روانی و فروکش کردن تب و تاب دلار به یکباره تلاطم طلا هم خوابید؛ این روزها با پشت سر گذاشتن ۱۳ آبان که از مدت‌ها پیش برای فرا رسیدن آن، این جنگ روانی را به پا کرده بودند وضعیت بازار طلا و ارز آرام است و روال معمولی دارد.

روزهای آرام بازار طلا با ویترین‌های بی‌مشتری

سعید جعفری رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه هم در مورد وضعیت بازار طلا در این روزها با وجود اعلام تحریم‌های جدید به خبرنگار مرصاد گفت: طی چند روز اخیر شاهد تغییرات چندانی در بازار طلا نبودیم.

وی افزود: با فروکش کردن جنگ روانی که پیش از آغاز تحریم‌ها به راه انداخته بودند و التهاباتی که ایجاد شد، در حال حاضر بازار طلا آرام است و احتمال افزایش قیمت آن کم است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه بیان داشت: افت و خیز بازار طلا در بلندمدت امری عادی است، اما به نظر در آینده هم شاهد تغییراتی با شدت گذشته نخواهیم بود.

روزهای آرام بازار طلا با ویترین‌های بی‌مشتری

اعتماد مردم به دولت می‌تواند تاثیر تحریم‌ها بر بازار طلا را خنثی کند

مرادی، کارشناس مسائل اقتصادی هم در گفتگو با خبرنگار مرصاد در مورد تاثیرگذاری تحریم‌ها بر بازار طلا تصریح کرد: البته اثرگذاری تحریم‌ها به متغیرهای متعددی وابسته است.

وی با اشاره به اثرات روانی شوک‌های سیاسی و اجتماعی بر این بازار افزود: همچنین انتظارات و پیش بینی عموم مردم از روی ترس و دلهره تا امید به آینده هم بر این موضوع تاثیرگذار است.

مرادی همچنین به تاثیرات اعتماد مردم به دولت در کنار سایر متغیرهای اقتصادی بر این بازار اشاره کرد و گفت: در ماه‌های اخیر دیدیم که ترس و دلهره مردم که ناشی از جو روانی ایجاد شده بود چه تاثیری بر این بازار گذاشت.

به اعتقاد این کارشاس مسائل اقتصادی، هرچقدر امید به بهبود شرایط و اعتماد مردم به دولت بیشتر باشد فشارها برای تثبیت قیمتها و جلوگیری از افزایش قیمتها بیشتر خواهد بود.

وی در مورد رفتار مردم در بازار ارز نیز اظهار داشت: دلار در بازار ایران بیشتر جنبه دارایی داشته و مردم برای حفظ ارزش دارایی به سمت خرید دلار و طلا روی آورده‌اند.
مرادی به مردم هم توصیه کرد که سرمایه گذاری های خود را به جای وارد شدن به بازار پرریسک دلار به سمت بورس ببرند.

روزهای آرام بازار طلا با ویترین‌های بی‌مشتری

مردم طلای ویترینی نمی‌خرند، طلای آب شده و شمش می‌خرند

سعیدی یکی طلافروش‌های بازار سنتی کرمانشاه در موردوضعیت بازار طلا به خبرنگار مرصاد گفت: فعلا وضع تحریم‌های جدید بر بازار تاثیری نداشته است.

وی در مورد خرید طلا نیز بیان داشت: مردم خرید می‌کنند اما نه طلاهای ویترینی، بلکه بیشتر به سمت طلاهای آب شده و شمش روی آورده‌اند.

این طلا فروش معتقد است که مردم برای حفظ ارزش پولشان به خرید طلا روی آورده‌اند و اگر این شرایط کنترل شود می‌تواند تاثیرات ناشی از شوک‌ها را به حداقل برساند.

به گزارش مهر، به نظر می‌رسد حالا که بازار طلا روزهای آرامی را پشت سر می‌گذارد و با توجه به ضرر و زیان‌های ماه‌های پیش شهروندان به خاطر سفته‌بازی آنها در بازار طلا و ارز لازم است مردم سرمایه‌های خود را به بازارهای کم‌ریسک‌تری هدایت کنند و از ایجاد التهاب در این بازار جلوگیری کنند تا روزهای بهتری را برای این ویترین‌های بی‌مشتری داشته باشیم.

گزارش از حسین مسکنه

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس