سیستم‌های برخی شعبات اخذ رأی در کارولینای‌شمالی از کار افتادند


سیستم‌های برخی شعبات اخذ رأی در کارولینای‌شمالی از کار افتادند

شفقنا- کمیته انتخابات ایالت کارولینای شمالی آمریکا در جریان انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور اعلام کرد: سیستم های برخی شعبات اخذ رأی از کار افتاده اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، کمیته انتخابات ایالت کارولینای شمالی آمریکا هم اکنون با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بارش های زیاد و افزایش رطوبت ها موجب ایجاد […]

سیستم‌های برخی شعبات اخذ رأی در کارولینای‌شمالی از کار افتادند

شفقنا- کمیته انتخابات ایالت کارولینای شمالی آمریکا در جریان انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره این کشور اعلام کرد: سیستم های برخی شعبات اخذ رأی از کار افتاده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، کمیته انتخابات ایالت کارولینای شمالی آمریکا هم اکنون با صدور بیانیه ای اعلام کرد: بارش های زیاد و افزایش رطوبت ها موجب ایجاد برخی مشکلات در بعضی از حوزه های انتخاباتی شده است.

در بیانیه صادره از سوی کمیته انتخابات ایالت کارولینای شمالی آمریکا آمده است: سیستم های رأی گیری دچار آسیب شده و فرایند رأی دادن تا اندازه ای مختل شده است.

به شعبات اخد رأی توصیه شده است تا مراکز رأی دهی را تا حد ممکن خشک نگه دارند تا سیستم ها دچار آسیب نشود.

این در حالیست که انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا ساعاتی پیش آغاز شد.

به گزارش مهر، بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که نتیجه انتخابات میان دوره ای اخیر در این کشور به مثابه احتمال ادامه دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» و یا شکست وی در دور آتی انتخابات ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۰ است.

این در حالیست که در این انتخابات تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی مجلس سنای آمریکا برگزیده می شوند.

مراکز رأی گیری در ساحل شرقی آمریکا که زوردتر باز شده اند ساعت ۶ عصر به وقت محلی بسته می شوند و بخش غربی این کشور نیز تا ۷ ساعت پس از این زمان می توانند به رأی گیری بپردازند.

این در حالیست که نتایج نظرسنجی جدید پیش از آغاز انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا نشان می داد که در میان رأی دهندگان احتمالی، نامزدهای دموکرات در مقایسه با رقبای جمهوریخواه خود از برتری قابل توجهی برخوردارند.

برتری ۵۵ درصدی دموکراتها بر جمهوریخواهان (با ۴۲ درصد) در این نظرسنجی، تقریباً مشابه برتری آنان در نظرسنجی است که اوایل ماه اکتبر انجام شد.

در این برتری دموکراتها چندین عامل نقش دارند: نخست، شکاف جنسیتی قابل توجه در میان رأی دهندگان (۶۲ درصد زنان طرفدار دموکراتها هستند؛ در حالی که مردان تقریباً بطور مساوی طرفدار دو حزب هستند: ۴۹ درصد حامی جمهوریخواهان و ۴۸ درصد حامی دموکراتها)؛ برتری دموکراتها در میان رأی دهندگان مستقل (۵۳ درصد حامی دموکراتها و ۳۹ درصد حامی جمهوریخواهان)؛ و حمایت قدرتمند رأی دهندگان سیاهپوست و لاتین تبارها (۸۸ درصد از رأی دهندگان سیاهپوست و ۶۶ درصد از رأی دهندگان لاتین تبار حامی دموکراتها هستند).

در مجموع، ۴۲ درصد از رأی دهندگان احتمالی می گویند که رأی آنها در روز انتخابات در واقع بازگوکننده مخالفت آنان با رئیس جمهور است؛ در حالیکه ۲۸ درصد دیگر می گویند که رأی آنان در حمایت از رئیس جمهور خواهد بود. ۲۸ درصد باقی مانده نیز می گویند که رأی آنها ارتباطی با شخص رئیس جمهور ندارد.

گفتنی است که در این نظرسنجی، نرخ رضایت از عملکرد «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ۳۹ درصد بود (در مقابل ۵۵ درصد عدم رضایت) که اندکی از نرخ اعلام شده در اوایل اکتبر (۴۱ درصد رضایت در مقابل ۵۲ درصد عدم رضایت) پایین تر است.

لازم به ذکر است که از دوران ریاست جمهوری آیزنهاور، این پایین ترین نرخ رضایت از عملکرد یک رئیس جمهور در دور نخست ریاست جمهوری وی و در آستانه برگزاری انتخابات میان دوره ای کنگره است!

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا