سطح آگاهی مردم در زمینه پدافند غیرعامل باید ارتقاء یابد


سطح آگاهی مردم در زمینه پدافند غیرعامل باید ارتقاء یابد

بندرعباس- ایرنا- نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به اهمیت نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل، گفت: باید سطح آگاهی مردم در این زمینه ارتقاء یابد.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی سه شنبه شب در دیدار مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان اظهار داشت: پدافند غیرعامل نقش مهمی در افزایش امنیت و رفاه مردم دارد و باید به این موضوع توجه ویژه داشت.
وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان پدافند غیرعامل کشور و بیانات ایشان در این حوزه، گفت: باید برای نهادینه کردن فرهنگ پدافند غیرعامل در جامعه تلاش شود و دستاوردهای نهادهای مربوط در این بخش به آحاد مردم اطلاع رسانی شود.
امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: اگر فرهنگ پدافند غیرعامل بر مبنای اصول صحیح و مردم محوری برنامه ریزی گردد، موفقیت حاصل می شود.
آیت الله نعیم آبادی بیان داشت: آگاه سازی جامعه و مردم در زمینه پدافند غیرعامل بسیار مهم است و اداره کل پدافند غیرعامل و صدا و سیما در جهت ارتقاء سطح آگاهی مردم استان از این بخش، باید تلاش بیشتری داشته باشند.
امام جمعه بندرعباس تاکید کرد: باید هماهنگی لازم با ائمه جمعه هرمزگان جهت آگاه سازی هر چه بیشتر مردم در زمینه پدافند غیرعامل انجام شود.
مدیرکل پدافند غیرعامل هرمزگان نیز در این نشست با تشریح جایگاه مهم پدافند غیرعامل در جامعه و تاثیرگذاری آن بر زندگی مردم، گفت: مردم با ارزش ترین سرمایه های کشور محسوب می شوند و آموزش، حفاظت و صیانت از مردم در برابر حوادث امری بسیار مهم است.
محسن زینلی تختی ادامه داد : ائمه جمعه در جهت نهادینه سازی فرهنگ پدافند غیرعامل و تبیین الزام های آن در جامعه می توانند کمک ویژه ای داشته باشند.
به گزارش ایرنا، پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدیدان و اقدامات خصمانه دشمن می شود.
مکان یابی، استتار، اختفا، پوشش، فریب، پراکندگی ، تفرقه و جابجایی، مقاوم سازی و استحکامات و اعلام خبر از اصول اولیه پدآفند غیر عامل محسوب می شوند.
در تقویم رسمی کشورمان در سال 97، هشتم تا چهاردهم آبان ماه به نام هفته پدافند غیرعامل نام گذاری شده است.
7198/6048

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جزئیات هولناک از جنایات اشغالگران در گورهای دسته‌جمعی غزه