چه چیزی آمریکایی‌ها را پای صندوق رأی می‌کشاند؟


چه چیزی آمریکایی‌ها را پای صندوق رأی می‌کشاند؟

نتایج نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس نشان می‌دهد، 65 درصد از کسانی که در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا پای صندوق‌های رأی رفته‌اند، می‌گویند که دونالد ترامپ یکی از عواملی است که آن‌ها را پای صندوق رأی می‌برد.

خبرگزاری ایسنا: نتایج نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس نشان می‌دهد، ۶۵ درصد از کسانی که در انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا پای صندوق‌های رأی رفته‌اند، می‌گویند که دونالد ترامپ یکی از عواملی است که آن‌ها را پای صندوق رأی می‌برد.

این رقم در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۰ برای باراک اوباما ۶۰ درصد بود.

بر اساس نتایج نظرسنجی شبکه سی‌بی‌اس، حدود ۲۶ درصد رأی‌دهندگان گفته‌اند که ترامپ تأثیر مثبتی بر رأی آن‌ها در انتخابات دارد و ۳۹ درصد نیز گفته‌اند که برای مخالفت با رئیس‌جمهوری کشورشان رأی می‌دهند. ۳۳ درصد هم بر این باورند که ترامپ روی رأی آن‌ها تأثیری ندارد.

حدود ۴۴ درصد رأی‌دهندگان از عملکرد ترامپ ابراز رضایت کرده‌اند که بی‌شباهت به وضع اوباما در میان افکار عمومی در زمان انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۰ نیست.

سایر مسائل مهم برای رأی‌دهندگان بر اساس نتایج این نظرسنجی عبارتند از:

نظام مراقبت‌های بهداشت: ۴۳ درصد
مهاجرت: ۲۳ درصد
اقتصاد: ۲۱ درصد
قوانین سلاح: ۱۱ درصد

بی‌بی‌سی گزارش داد، دو سوم رأی‌دهندگان به موسسات نظرسنجی گفته‌اند، انگیزه اصلی آن‌ها برای رأی دادن دونالد ترامپ بوده است. طبیعی است که بخش بزرگی از دموکرات‌ها برای مخالفت با او و تقریبا اکثریت جمهوری‌خواهان برای حمایت از او پای صندوق رأی رفته‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عجیب  الناز شاکردوست در یک مراسم رسمی! + عکس