عسگری با درخشش دومین فینالیست کاراته ایران شد


عسگری با درخشش دومین فینالیست کاراته ایران شد

بهمن عسگری نماینده وزن 75- کیلوگرم تیم ملی کاراته ایران با شکست حریفان خود دومین فینالیست مردان ایران در مسابقات جهانی اسپانیا شد.

به گزارش جی پلاس، بیست و چهارمین دوره مسابقات جهانی کاراته از صبح روزگذشته(سه شنبه) به میزبانی شهر مادرید و با حضور ۱۱۱۷ کاراته کا از ۱۴۰ کشور به میزبانی اسپانیا در سالن «ویزینک» آغاز شده است.

امروز(چهارشنبه)در دومین روز از پیکارهای جهانی اسپانیا 6 کاراته‌کا کشورمان در بخش کومیته به میدان می‌روند. بهمن عسگری در وزن 75- کیلوگرم، رزیتا علیپور در وزن 61- کیلوگرم، هامون درفشی پور در وزن 67- کیلوگرم، فاطمه چالاکی در وزن 55- کیلوگرم، امیر مهدی زاده در وزن 60- کیلوگرم و سارا بهمنیار در وزن 50- کیلوگرم به ترتیب به مصاف حریفان خود می روند.
در وزن 75- کیلوگرم، 96 کاراته کا، در وزن 61- کیلوگرم، 76 نفر، در وزن 67- کیلوگرم 98 نفر(شلوغ ترین وزن)، در وزن 55- کیلوگرم 75 کاراته کا، در وزن 60- کیلوگرم 87 نفر و در وزن 50- کیلوگرم 58 نفر شرکت دارند. در این دوره از مسابقات 1117 کاراته کا از 140 کشور حضور دارند.

بهمن عسگری نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم در دور نخست "ویلیام انگمن" از سوئد را ۳ بر یک شکست داد و در ادامه برابر "لی فالی" از پین صاحب برتری ۸ بر صفر شد. عسگری در سومین مبارزه خود با نتیجه 2بر یک "یرمکآینازورف" قهرمان آسیا از قزاقستان را شکست داد. در ادامه این رقابت‌ها عسگری موفق شد نماینده سنگال را با نتیجه ۳ بر یک شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد.

دارنده نشان طلای بازی‌های آسیایی در این مرحله به دیدار "کن نیشی مورا" از ژاپن رفت و در حالی که یک پیروزی و یک شکست را برابر او در لیگ های جهانی تجربه کرده بود، در پایان این مبارزه حساس با رای داوران برنده و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عسگری در مرحله نیمه نهایی به دیدار "بسلان میزوف" از روسیه رفت و با برتری ۲ بر صفر راهی مبارزه پایانی شد. عسگری روز شنبه در فینال برای طلا مبارزه خواهد کرد.

روز گذشته(سه شنبه) سجاد گنج زاده نماینده وزن 84+ کیلوگرم تیم ملی کاراته مردان برای سومین بار راهی فینال مسابقات جهانی شد. در وزن 84 کیلوگرم نیز ذبیح الله پورشیب روز شنبه برای رسیدن به مدال برنز مبارزه خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم| رقص و آواز دختران در تلویزیون؛ صدا و سیما تابوشکنی کرد!