مدودف: روسیه مقابل تحریم‌های آمریکا می‌ایستد


مدودف: روسیه مقابل تحریم‌های آمریکا می‌ایستد

نخست وزیر روسیه با بیان اینکه کشورش آمادگی ایستادن مقابل تحریم‌های آمریکا را دارد، اظهار داشت: تحریم‌ها به روسیه فرصت می‌دهد اقتصاد خود را بهبود بخشد.

خبرگزاری ایرنا: نخست وزیر روسیه با بیان اینکه کشورش آمادگی ایستادن مقابل تحریم‌های آمریکا را دارد، اظهار داشت: تحریم‌ها به روسیه فرصت می‌دهد اقتصاد خود را بهبود بخشد.

به گزارش دفتر مطبوعاتی کابینه دولت روسیه، دمیتری مدودف نخست وزیر روسیه که در چین بسر می‌برد روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: ما با محدودیت‌های مختلف خود را وفق می‌دهیم حتی این اقدامات عرصه را برای اینکه اقتصاد خود را کامل کنیم و ساز وکار‌های اقتصادی جدید بوجود آوریم فراهم می‌کند. وی با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا وضعیت روسیه را بحرانی نخواهد کرد، اظهار داشت: با این وجود ظهور چنین شرایطی ناخوشایند است و ما را مجبور می‌کند تصمیمات مشخصی برای حمایت از برخی شرکت‌های بزرگ مشمول تحریم‌ها بگیریم.
نخست وزیر روسیه گفت: بدون شک در برابر تحریم‌ها ایستادگی خواهیم کرد، اما حیف است که برای چنین مسائلی انرژی خود را صرف کنیم.
«هدر نوئرت» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که در حال مشورت با کنگره این کشور برای اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت روسیه در ارتباط با پرونده سالزبری در انگلیس است.
وی در بیانیه خود خاطرنشان کرد که با سپری شدن مهلت زمانی ۹۰ روزه و عدم پاسخگویی روسیه، واشنگتن در تدارک وضع تحریم‌هایی جدید علیه مسکو است. به گفته نوئرت، این اقدام مطابق با قانون مقابله با استفاده از تسلیحات شیمیایی مصوب سال ۱۹۹۱ صورت می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا