58 تخلف زیست محیطی در قزوین کشف شد


58 تخلف زیست محیطی در قزوین کشف شد

قزوین-ایرنا- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: یگان حفاظت این اداره کل از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به کشف 58 فقره تخلف در حوزه های مختلف زیست محیطی در سراسر استان شده است.

حسن پسندیده روز جمعه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا افزود: شکار و صید غیر مجاز پرندگان و پستانداران و زنده گیری آنها در مجموع با 39 مورد بیشترین تخلف کشف شده در این مدت بوده است .
وی اظهار داشت : تعلیف غیرمجاز دام، ایجاد آلودگی توسط واحدهای صنعتی و خدماتی و آلودگی زیست محیطی دامداری‌ها از دیگر تخلفات به شمار می رود.
پسندیده با بیان اینکه در این مدت تعداد 14 اسلحه قاچاق از جمله یک سلاح جنگی از متخلفان کشف و ضبط شد، گفت: همچنین 11 مورد اسلحه مجاز از شکارچیان غیرمجاز کشف شده است.
پسندیده در خصوص پرونده های تشکیل شده، اظهار داشت: از تعداد 58 پرونده تشکیل شده، 17پرونده مختومه، 36پرونده در جریان و برای 5پرونده نیز حکم صادر شده است.
مدیرکل محیط زیست تاکید کرد: میزان برآورد ضرر و زیان متعلق به تخلفات، یک میلیارد و 142میلیون ریال است که پس از اعلام حکم قضایی باید به خزانه دولت واریز شود.
وی یادآور شد: ماموریتهای یگان حفاظت بسیار متنوع است که از این میان می توان به توقف 15مورد تخریب محیط زیستی و 9 مورد مهار آتش سوزی در نقاط مختلف استان اشاره کرد.
استان قزوین دارای 3 منطقه حفاظت شده شامل باشگل، طارم و الموت است.
9925/6012

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش