دشمنی با دشمنانی نظیر آمریکا مبنای قرآنی دارند


دشمنی با دشمنانی نظیر آمریکا مبنای قرآنی دارند

کارشناس مسائل مذهبی گفت: آمریکا از قبل از انقلاب تا امروز با ما دشمنی داشته و دارد چرا امروز برخی ادعای دوستی آنان را باور می‌کنند قرآن می‌فرماید با دشمنان خود و خدا دشمن باشید.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا میلانی‌نژاد کارشناس مسائل مذهبی به مناسبت سوگواری دهه آخر ماه صفر در مسجد امام سجاد(ع) به سخنرانی پرداخته و با اشاره به آیه سوره ممتحنه گفت: ای کسانی که ایمان آورده اید، دشمن من و دشمن خود را به دوستی اختیارنکنید شما با آنان طرح دوستی می‌افکنید و حال آنکه ایشان به سخن حقی که بر شما آمده است ایمان ندارند.

وی افزود: نماز، عزداری برای امام حسین(ع)، روزه، زکات و بسیاری اعمال دیگر شعار الهی هستند، هرکس بتواند شعائر الهی را تعظیم کند قلب او متقی می‌شود، یکی دیگر از شعائر الهی دوستی با دوستان خدا و دشمنی با دشمنان خدا است.

حجت الاسلام والمسلمین میلانی‌نژاد با اشاره به سابقه دشمنی آمریکا با ملت ایران، عنوان کرد: آمریکا از قبل از انقلاب تا امروز با شما دشمن بوده و هست. چرا امروز برخی ادعای دوستی آنان را باور می‌کنند و می‌گویند دشمن تراشی نکنید باید در پاسخ به چنین افرادی گفت که آیا قرآن هم دشمن تراشی کرده است که می‌فرماید با دشمنان خود و خدا دشمن باشید.

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: ما باید آیات قرآن را باور کنیم. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید من که این همه نعمت به بندگان خود دادم نیز دشمن دارم شما چگونه فکر می‌کنید که دشمن نداشته باشید. با آنان طرح دوستی نریزید که آنان هیچ گاه خیر شما را نمی‌خواهند.

وی با اشاره به پیام تبریک روسای جمهوری آمریکا خطاب به ملت ایران، اظهار داشت: شیطان وقتی انسان را فریب داد نگفت که من دشمن هستم گفت من دوست شما هستم و می خواهم شما را نصیحت کنم. آیا ما این همه دشمنی آمریکا قبل انقلاب، بعد انقلاب با وجود توطئه‌هایی نظیر پایگاه نوژه، طبس، ترورها، هشت سال جنگ تحمیلی، آن همه شهید، جانبازان شیمیایی و تحریم را فراموش کرده و پیام تبریک رییس آمریکا را باور کنیم آیا این یک فریب کودکانه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین میلانی‌نژاد بیان داشت: کسانی که وقتی دولت در دست آنها افتاد تمام آمار انرژی هسته‌ای ما را به دشمن دادند و دانشمندان هسته‌ای ما ترور شدند، برخی به جامعه اسلامی خیانت می‌کنند که برای دشمن خودشیرینی کرده باشد اگر روزی از دشمن تابعیت خواستند آنها را تحویل بگیرند.

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه خداوند به خائنان فرصت می‌دهد آما آنان عاقبت به خیر نخواهند شد، گفت: هنوز تحریم آغاز نشده بود که برخی همچون هرمله کار را به جایی رساندند که در کشور پوشک بچه یافت نشود.

وی با بیان اینکه هرکس با دشمنان خدا محبت و دوستی کند با دوستان خدا دشمنی کرده است، اظهار داشت: کسانی که از اسرائیل، بی‌حجابی، فساد فحشا برهنگی بدشان نمی‌آید ناخودآگاه از چادری‌ها، نمازخوان‌ها و حتی از پرچم یا حسین(ع) هم بدشان می‌آید و به جای اینکه بگویند حب‌الحسین یجمعنا؛ می‌گویند حب ایران یجمعنا.

حجت الاسلام والمسلمین میلانی‌نژاد با اشاره به سخنی از یک خبرنگار مصری، گفت: 40 سال پیش ایران و مصر هر دو در اوج خواری و ذلت در یک سطح بودند. کشور مصر هنوز همانگونه ذلیل و فقیر است؛ اما ایران پس از انقلاب چون مقابل دشمن ایستادگی کرد به جایی رسید که در منطقه بدون او تصمیمی نمی گیرند سختی کشید اما تحمل کرد، همین اواخر هر کس می‌خواست رییس جمهور آمریکا بشود 64 بار نام ایران را می‌برد که رای بیاورد. ایران قدرت قوی است.

کارشناس مسائل مذهبی بیان داشت: هرکس با دوستان خدا دشمنی کند به مرور دشمنی او به خدا می‌رسد بنابراین حق است بر خدا که او را به جهنم ببرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) غریب الغربا است. پیامبر(ص) فرمودند هر کس امام رضا(ع) را زیارت کند گویا که من پیامبر(ص) را زیارت کرده و بهشت بر او واجب است.

پایان پیام/487

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید