زادروز دومین مهندس زن جهان و تغییر لوگوی گوگل


مطلب زادروز دومین مهندس زن جهان و تغییر لوگوی گوگل برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است. - تکراتو - اخبار روز تکنولوژی - - https://techrato.com/ امروز زادروز دومین مهندس زن جهان الیسا لئونیدا زامفیرسکو  (Elisa Leonida Zamfirescu) است. گوگل به مناسب این زادروز لوگوی خود را تغییر داد. به گزارش تکراتو، الیسا لئونیدا...

امروز زادروز دومین مهندس زن جهان الیسا لئونیدا زامفیرسکو (Elisa Leonida Zamfirescu) است. گوگل به مناسب این زادروز لوگوی خود را تغییر داد.

به گزارش تکراتو، الیسا لئونیدا زامفیرسکو، اولین مهندس زن رومانی و دومین مهندس زن جهان بود و در چنین روزی به دنیا آمد. به این مناسبت گوگل لوگوی خود را تغییر داده است.

زادروز دومین مهندس زن جهان

الیسا لئونیدا زامفیرسکو، در تاریخ ۱۰ نوامبر ۱۸۸۷ میلادی در رومانی متولد شد. وی در سال ۱۹۰۹ میلادی به پذیرش دانشگاه فنی برلین درآمد و در سال ۱۹۱۲ میلادی در رشته مهندسی فارغ‌التحصیل شد.

زادروز دومین مهندس زن جهان و تغییر لوگوی گوگل

درابتدا این‌گونه تصور می‌شد که زامفیرسکو اولین مهندس زن جهان است ولی بعدها مشخص شد که شش سال قبل‌ترآلیس پری در رشته مهندسی فارغ‌التحصیل شده است. زامفیرسکو پس از بازگشت به رومانی در موسسه زمین شناسی رومانی مشغول به کار شد.

وی پس از جنگ جهانی اول رهبری چندین آزمایشگاه زمین شناسی را بر عهده گرفت و در این مدت مطالعات متعددی روی زغال سنگ، کروم، گاز طبیعی، بوکسیت و مس انجام داد. وی حتی به آموزش فیزیک و شیمی نیز پرداخت.

دومین مهندس زن جهان در سال ۱۹۶۳ در ۷۵ سالگی بازنشسته شد و در نهایت در تاریخ ۲۵ نوامبر ۱۹۷۳ میلادی در ۸۶ سالگی درگذشت.

آیا در زمینه ای تخصص و تجربه کافی را دارید؟ دانش خود را با کاربران تکراتو به اشتراک بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

.

منبع: isna

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا