عربستان تحقیقات مستقل درباره قتل خاشقجی را قبول نمی‌کند


عربستان تحقیقات مستقل درباره قتل خاشقجی را قبول نمی‌کند

شاهزاده ترکی فیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی مدعی شد که ریاض انجام تحقیقات مستقل درباره قتل خاشقجی را به هیچ وجه قبول نخواهد کرد.

به گزارش جام نیوز به نقل از راشا تودی، شاهزاده ترکی فیصل، رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان سعودی طی سخنرانی در نشست «موسسه صلح بین المللی» (IPI) در شهر نیویورک، نظام حقوقی حاکم در کشورش را مایه افتخار دانست و گفت: ریاض انجام تحقیقات مستقل درباره قتل جمال خاشقجی را به هیچ وجه قبول نخواهد کرد.

وی همچنین نسبت به تشریح تمام حقایق مربوط به قتل خاشقجی و محل جسد این روزنامه‌نگار از سوی مقامات کشورش ابراز امیدواری کرد.

لازم به ذکر است رهبران برخی از کشورها و همچنین دبیر کل سازمان ملل خواستار انجام تحقیقات مستقل و بین المللی برای روشن شدن سرنوشت جمال خاشقجی شده بودند.

گفتنی است جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار اهل عربستان سعودی سردبیر سابق روزنامه الوطن و ستون‌نویس واشنگتن‌پست روز دوم ماه اکتبر گذشته به منظور انجام امور رسمی وارد کنسولگری این کشور در استانبول شد و از آن خارج نشد.

پلیس ترکیه ضمن تایید عدم خروج او از کنسولگری عربستان سعودی در استانبول اعلام کرد که همزمان با ورود او به این محل 15 مقام امنیتی عربستان نیز با دو پرواز وارد این شهر شده و پس از مدت کوتاهی از ترکیه رفته‌اند.

عربستان سعودی روز شنبه 20 اکتبر 2018 طی بیانیه‌ای کشته‌شدن خاشقجی در داخل کنسولگری این کشور در استانبول را تأیید کرد. دادستان کل عربستان سعودی مدعی شده که خاشقجی بعد از "درگیری" با چند نفر داخل ساختمان کنسولگری "فوت" کرده و 18 شهروند این کشور در ارتباط با این حادثه بازداشت شده‌اند.

دادستانی کل استانبول روز چهارشنبه 31 اکتبر طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جمال خاشقجی بلافاصله پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول، طبق نقشه‌ای خفه و کشته شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ثروت هنگفت رئیس سامسونگ اعلام شد/ عکس