نخستین حضور یزدی‌ها در المپیاد نجوم/ اولین طلای نجوم عاید یزد شد


نخستین حضور یزدی‌ها در المپیاد نجوم/ اولین طلای نجوم عاید یزد شد
برای نخستین بار، دانش آموزی از استان یزد در المپیاد نجوم و اختر فیزیک که در چین برگزار می‌شود، حضور یافت.

به گزارش مهر، محمدصدرا حیدری، فارغ التحصیل دبیرستان استعدادهای درخشان شهید صدوقی دوره دوم در دوازدهمین دوره مسابقات جهانی المپیاد نجوم و اختر فیزیک که از ۱۲ تا ۲۴ آبان در شهر پکن چین برگزار می شود، حضور یافت.

پدر این دانش‌آموز یزدی اظهار داشت: فرزندش از اواخر دوران ابتدایی به نجوم و رصد علاقه داشته و از پایه دهم به طور جدی و حداکثر ۱۲ ساعت در روز به مطالعه پرداخته است.

بهرام حیدری افزود: محمدصدرا از تجربه و دانش مدال آوران سال‌های گذشته بهره گرفته و از آنجا که از آمادگی خوبی برخوردار بود، اساتید وی کسب مدال توسط محمدصدرا را پیش بینی کرده بودند.

وی یادآور شد: محمدصدرا به دلیل علاقه به نجوم، شب‌های متعددی با حضور در مناطق کویری یزد، به رصد پرداخته و تجربیات خوبی نیز در این زمینه کسب کرده است.

حیدری با بیان اینکه تلاش کرده مشوق و مشاور خوبی برای فرزندش باشد، افزود: محمد صدرا، اولین مدال آور طلای نجوم و اختر فیزیک تاریخ یزد، اولین یزدی عضو تیم ملی و سومین دانش آموز یزدی است که در المپیادهای جهانی در رشته های مختلف شرکت داشته است.

حیدری در مورد شرایط کنونی فرزندش در المپیاد پکن بیان داشت: طی پنج روز گذشته، سه نوع آزمون تئوری، رصد و تحلیل برگزار شده و فعلا منتظر اعلام نتایج داوران هستیم.

محمد صدرا حیدری در حال حاضر دانشجوی رشته کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف تهران است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها