سازمان‌ملل: تلفات غیرنظامیان در یمن با وجدان بشری سازگار نیست


سازمان‌ملل: تلفات غیرنظامیان در یمن با وجدان بشری سازگار نیست

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در بیانیه‌ای ضمن درخواست از ریاض برای اتمام تجاوز به یمن، اعلام کرد: تلفات غیرنظامیان در یمن با وجدان بشری سازگار نیست.

خبرگزاری مهر: به نقل از وبگاه کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد، «میشل باشله» (Michelle Bachelet) کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز شنبه با صدور بیانیه‌ای ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان سعودی، نیرو‌های وابسته به عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن و نیز و کشور‌های تامین کننده سلاح برای ائتلاف مذکور را به برداشتن گام‌های فوری در راستای پایان دادن به رنج و محنت مردم این کشور فراخواند.

در بیانیه صادره از سوی کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در این خصوص آمده است که درگیری‌های شدید اخیر در شهر بندری حدیده یمن باعث تلفات غیرنظامیان به حدی شده که «با وجدان بشری سازگار نیست».

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است که بر اساس گزارش‌های این سازمان، ائتلاف سعودی از ۳۱ اکتبر تا ۶ نوامبر دست کم ۱۱۰ حمله هوایی به استان‌های حدیده، صنعا و صعده انجام داده است.

در ادامه بیانیه مذکور با اشاره به اینکه از اول ژوئن حدود ۴۴۵ هزار غیر نظامی از استان حدیده یمن ناچار به کوچ اجباری شده اند، تصریح شده است: به درگیری‌ها که وضعیت ۱۴ میلیون یمنی که در سراسر این کشور از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند، فورا پایان داده شود.

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل در پایان این بیانیه از عربستان خواسته است تا محدودیت‌ها برای ورود محموله‌های کمک‌های بشردوستانه و تجاری به یمن را فورا بردارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...