چین محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان می‌شود


چین محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان می‌شود

بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط یک شرکت تحقیقاتی در لندن، چین در سال 2030 محبوب‌ترین مقصد گردشگری جهان خواهد شد و از فرانسه که هم اکنون عنوان مقصد گردشگری محبوب جهان را دارد، پیشی خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان و به نقل از چاینا دیلی، نماینده شرکت Euromonitor International گفت: مقصدهای گردشگری مانند چین به دلیل عملکرد موفق در زمینه گردشگری به سرعت به مکان‌های محبوب گردشگری تبدیل می‌شوند.

در این گزارش که در جریان رویداد گردشگری لندن منتشر شده اعلام شده است، در سال جاری میلادی ۱.۴ میلیارد سفر در سراسر جهان انجام شده که نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است. بخش عمده‌ای از گردشگری پایدار در منطقه آسیا، اقیانوس آرام بوده که افزایش ۱۰ درصدی در سال جاری داشته است.

در این گزارش آمده که طی ۱۲ سال آینده، سفرهای بین‌المللی به حدود ۲.۴ میلیارد دلار افزایش خواهد داشت و چین تا سال ۲۰۳۰ بزرگترین بازار گردشگری را خواهد داشت.

رشد اقتصادی و درآمد بیشتر در کشورهای آسیایی نزدیک به چین موجب تشویق گردشگران به بازدید از چین شده است. علاوه بر این، رویدادهای مهم ورزشی مانند بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ گردشگران بیشتری را به این کشور جذب می‌کند.

گردشگری یکی از پایه‌های اصلی اقتصاد در چین است و سرمایه‌گذاری‌های زیادی برای بهبود زیرساخت‌ها و استانداردها در زمینه گردشگری انجام شده است. علاوه بر آن، گردشگری دوستانه و ابتکاری نیز در ارتقا گردشگری چین بسیار مهم است.

طبق گزارش سازمان جهانی گردشگری، در حال حاضر، چین، رتبه چهارم گردشگری را دارد. کشورهای فرانسه در مقام اول، ایالات متحده در مقام دوم و اسپانیا در مقام سوم قرار دارند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا