آسان ترین روش درمان سنگینی معده


پول‌نیوز - اغلب سنگینی معده پس از خوردن غذا به وجود می آید و فرد دچار بی حالی می شود. چنین مشکلی نیز ناشی از یک نوع ناهماهنگی دستگاه گوارشی است که به علت هضم نشدن درست و به هنگام غذا مانع دفع طبیعی آن می گردد. بر اساس مطالعات پزشکی انجام یافته...

آسان ترین روش درمان سنگینی معدهپول‌نیوز - اغلب سنگینی معده پس از خوردن غذا به وجود می آید و فرد دچار بی حالی می شود. چنین مشکلی نیز ناشی از یک نوع ناهماهنگی دستگاه گوارشی است که به علت هضم نشدن درست و به هنگام غذا مانع دفع طبیعی آن می گردد. بر اساس مطالعات پزشکی انجام یافته نوع مزاج تاثیر زیادی در هضم غذاها دارد و می تواند فرد سرد مزاج را دچار مشکل کند. به همین خاطر حتی در برخی مواقع ممکن است شخص برای مدت زمان طولانی تری احساس سنگینی کند.

هضم غذا در بدن به چه صورت انجام می گیرد؟
طبق اظهارات محققان در عرصه طب سنتی تمامی مواد غذایی خورده شده در بخش های مختلف بدن 4 بار هضم، مواد زائد آن دفع و با کیفیت ترین قسمت های آن ها جذب بدن می گردد. در زیر به مهم ترین هضم هایی که پس از مصرف غذا در بدن رخ می دهد می پردازیم. هضم مناسب مواد خوراکی از مشکلاتی مانند سنگینی معده و رودل شدن جلوگیری به عمل می آورد.

مراحل هضم شدن مواد غذایی در بدن انسان
هضم در دهان و معده
اولین هضم غذاها در دهان و معده صورت می گیرد که مواد زائد حاصل از این هضم به شکل مدفوع از روده فرد خارج می گردد. به همین خاطر توصیه می شود که غذا به طور کامل جویده شود تا در مراحل بعدی نیز به خوبی هضم گردد.

هضم غذا در کبد
دومین هضم موا غذایی در کبد فرد صورت می گیرد. بدین صورت که مواد زائد حاصل از این نوع هضم به شکل ادرار و چرک از بدن فرد خارج شده و مواد جذب شده به ناخن و مو می رسد.

هضم در عروق
بر اساس مطالعات طب سنتی سومین نوع هضم در عروق رخ می دهد و مواد جذب شده از این هضم به خون تبدیل می شود.

هضم مواد غذایی در سلول های بدن
هضم چهارم نیز در سلول ها اتفاق می افتد و مواد حاصل از این نوع هضم به طرف اعضای جنسی حرکت می کنند. لازم به ذکر است که این مواد مناسب ترین پروتئین برای تولید مثل به شمار می روند.

به طور کلی هضم کامل مواد غذایی در مدت زمان دو الی سه ساعت به طول می انجامد و برای برخورداری از سلامتی کامل این هضم بایستی به خوبی انجام گیرد.

سنگینی معده از رایج ترین دردهای معده
اگر بخواهیم رایج ترین دردهای معده را نام ببریم سو هاضمه، سنگینی معده، ترش کردن، تلخی دهان، حالت تهوع صبحگاهی، بوی بد دهان و هضم ناقص مواد غذایی از مهم ترین آن ها خواهد بود. ولی سوالی که پیش می آید این است که باید برای جلوگیری از سنگینی معده و سایر مشکلات چه باید کرد؟

آسان ترین روش درمان سنگینی معده چیست؟
بهتر است به جای درمان بگوییم پیش گیری از سنگینی معده و نکات زیر را رعایت کنیم. برای این که از بروز مشکلات گوارشی در امان بمانید لازم است کارهای ساده زیر را انجام بدهید یا ندهید که عبارت اند؛

راحت ترین روش های درمانی سنگینی معده
کسانی که بعد از مصرف غذاهای سنگین و گوشتی به مشکل سنگینی معده دچار می شوند بایستی از عرق زنیان استفاده کنند. هم چنین توصیه شدیدی به مصرف سبزیجات تازه همراه غذا به افراد می شود. خوردن سبزی های تازه هم به سم زدایی بدن و هم بهبود حرکات دودی روده و پیش گیری از یبوست کمک شایانی می کند.

هم چنین دمنوش های گیاهی بابونه، گل گاو زبان، سنبل الطیب، بادرنجبویه و افسنتین در تسکین و درمان اعصاب معده فرد بسیار موثر است. در این راه درمانی گیاهی تمامی این گیاهان دارویی را به مقدار مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و روزی سه لیوان نوش جان کنید.
امیدواریم با رعایت نکات گفته شده و هم چنین به کارگیری روش های درمانی گفته شده سنگینی معده خود را درمان کنید.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس