روایت «حدیث انتظار2» از تبلیغ برای امام زمان(عج)


روایت «حدیث انتظار2» از تبلیغ برای امام زمان(عج)

هدف از تدوین «حدیث انتظار2» تبیین شیوه های تبلیغیِ صحیح در بیان و بلاغ آموزه مهدویت و سرمشق گیری از نمونه های الگویی ممتاز در عرصه تبلیغ مهدوی در ابعاد مختلف تبلیغ گفتاری و رفتاری است.

خبرگزاری شبستان، گروه مهدویت و غدیر: معاونت تبلیغ و ارتباطات مرکز تخصصی مهدویت با توجه به شرایط و امکانات موجود و نیز نیازمندی های مبلغان سراسر کشور کتاب «حدیث انتظار2» را روانه بازار نشر کرده است که در آستانه نهم ربیع الاول به حضورتان معرفی می شود.

نهم ربیع الاول؛ سالروز آغاز امامت و ولایت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف به لحاظ تأثیر عمیق و ماندگارش در حیات اعتقادی شیعیان نقطه عطفی در تاریخ شیعه به شمار می رود، و درست از همین رو، نیازمند حجم عظیمی از فعالیت های فرهنگی و تبلیغی برای بازنمایی این رخداد عظیم است. گذشت زمان، نه تنها از اهمیت بحث درباره این رویداد مهم نکاسته، بلکه بر آن افزوده است، و امروزه بسیاری از صاحبنظران رویکرد کلان تبلیغی و فرهنگی به این روز را برای آشنایی نسل حاضر با آموزه امامت و مهدویت امری حیاتی می شمرند.

متاسفانه، باید گفت که برخی در این ایام، نه غالبا از منظری واقع بینانه بلکه یک سویه و جهت دار درصدد دامن زدن به اختلافات مذهبی هستند. به عبارتی، به جای این که درصدد کشف و شناسایی حقایق و ظرفیت های بیان و بلاغ مهدوی در جامعه باشند، در صدد برگزار جشن هایی به مناسبتی خاص هستند. پیداست که این امر، بدون دامن زدن به اختلافات مذهبی شدنی نبوده است. این اختلاف پراکنی ها همچون بذری است، که در چنین مواقعی کاشته می شود، با گذشت زمان اگر به موقع آفت زدایی صورت نگیرد، ریشه می دواند و آرام آرام شاخ و برگ خود را نشان می دهد تا در زمان مناسب به ثمر نشیند.

عمده مباحث این کتاب درباره نهم ربیع الاول و امام زمان علیه السلام است؛ ازجمله مباحثی مثل تلاوت وحدت (وحدت و همدلی در کلام حضرت آیت الله العظمی خامنه ای دامت برکاته)، بیعتی تا همیشه، نهم ربیع الاول روز امامت و مهدویت، عناوین پیشنهادی جهت سخنرانی در نهم ربیع الاول، پیشنهادهایی برای نهم ربیع الاول، گاه شماری«تایم لاین» نهم ربیع الاول260، نهم ربیع،جشن و بیعت؛ چرا و چگونه؟، چگونه برای آغاز امامت امام زمان علیه السلام ایده های نو و جذاب داشته باشیم، امام مهدی علیه السلام مرا دوست دارد، نهم ربیع الاول؛ آغاز امامت امام عصر علیه السلام فرصت ها و چالش ها، ویژه کودک و نوجوان.

هدف از تهیه چنین جستاری تبیین شیوه های تبلیغی صحیح در بیان و بلاغ آموزه مهدویت و سرمشق گیری از نمونه های الگویی ممتاز در عرصه تبلیغ مهدوی در ابعاد مختلف تبلیغ گفتاری و رفتاری، چگونگی برخورد مبلغان با مخاطبان گوناگون چه به لحاظ فکری و عقیدتی، چه به لحاظ سنی و توانمندی های تجربی، و چه از نظر صنفی یا طیف اجتماعی است.

«حدیث انتظار» هدیه ای است خرد به پیشگاه آموزه و اندیشه ای سترگ و گامی است کوچک در راهی بزرگ، تا این راه به خوبی شناخته و پیروی شود. امید است انتشار این اثر به شکل حاضر،گام نخست برای ارائه آثاری دیگر به شکلی کامل تر و انجام پژوهش های دیگر در این حوزه باشد.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403