برخی دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی شیراز: اخراج شدیم


برخی دانشجویان دانشگاه های غیرانتفاعی شیراز: اخراج شدیم

شیراز- ایرنا- تعدادی از دانشجویان رشته گرافیک، ارتباط تصویری و معماری مقطع کارشناسی ناپیوسته دانشگاه های غیر انتفاعی شیراز اعلام کردند ما را بدون دلیل اخراج کردند.

به گزارش ایرنا این دانشجویان که حدود 25 نفر بودند یکشنبه 20 آبان درمقابل دانشگاه شیراز حضور یافتند و خواستار رسیدگی به وضع خود شدند.
این دانشجویان عنوان کردند که سه شنبه 15 آبان اجازه ورود به کلاس درس را نیافته اند و به آنها اعلام شده اخراج شده اند و می توانند برای دریافت وجه شهریه خود اقدام کنند.
یکی از این دانشجویان به ایرنا گفت: همه دانشگاه های غیرانتفاعی در زمان ثبت نام دانشگاه ها اعلام کردند که بدون کنکور دانشجو می پذیرند و وقتی برای ثبت نام مراجعه کردیم برای اطمینان بیشتر از مسئولان دانشگاه پرسیدیم که آیا نیازی به شرکت در کنکور هست یا خیر و آن ها با اطمینان اعلام کردند که ضرورتی ندارد.
این دانشجوی شهرستانی که 4 روز خود را در شیراز برای تحصیل می گذراند، بیان داشت: الان در اواسط ترم هستیم و خرید های بسیار گرانی همچون دوربین و لپ تاپ داشته ایم و دیگر امکان تغییر رشته برای ما میسر نیست.
یکی دیگر از دانشجویان با بیان اینکه دانشگاه های غیر انتفاعی از سال 1392 به بعد مجوز گرفتن دانشجو بدون کنکور را داشته اند، گفت: امسال ناگهان در میانه های ترم به ما اعلام کردند که باید برویم و برخی از ما تا حدود یک میلیون و 500 هزار تومان شهریه داده ایم.
این دانشجو عنوان کرد: هیچ یک از مسئولان دانشگاه های متبوع و نیز دانشگاه شیراز به ما پاسخی نداده اند و تنها به گفتن اینکه قانونی است که از وزارت علوم ابلاغ شده، اکتفا کردند.
او که دانشجوی ارتباط تصویری بوده است، بیان داشت: دانشگاه آزاد هم اکنون ما را با 50 درصد تخفیف ثبت نام می کند اما آیا برای ترم های بعد همین میزان به ما تخفیف خواهد داد؟
وی ادامه داد: هزینه دانشگاه غیر انتفاعی از دانشگاه آزاد کمتر است و ما قادر به پرداخت هزینه های دانشگاه آزاد نیستیم.
یکی دیگر از دانشجویان معترض گفت: اگر این وضعیت ادامه یابد و نتوانم به دانشگاه بروم باید خود را به حوزه نظام وظیفه معرفی کنم و این موضوع سرنوشت مرا تغییر خواهد داد.
وی افزود: ما پس از اتمام دوره کاردانی به درخواست دانشگاه در کنکور ثبت نام نکردیم. به ما گفته شد بین کنکور دادن و ندادن فرقی نیست و می توانید در دانشگاه خود بمانید و ثبت نام کنید.
او ادامه داد: تا امروز با هر دانشگاهی صحبت کرده ایم به ما پاسخی ندادند و کار را به دیگری حواله داده اند. آنها مدعی هستند که این دستور وزارتخانه است؛ در حال حاضر نیز نمی دانیم چه کسی می تواند برای ما کاری کند.
دیگر دانشجوی معترض به ایرنا گفت: دو روز پس از آغاز سال تحصیلی برای انصراف به دانشگاه مراجعه کردم اما به من گفته شد که نمی توانم انصراف دهم زیرا نام من ثبت شده و درصورت انصراف باید نیمی از مبلغ شهریه معادل مبلغ 570 هزار تومان در حساب دانشگاه بماند من هم به همین دلیل در این دانشگاه ماندم اما امروز ما را اخراج کرده اند و دیگر نمی توانم به دانشگاه دیگری مراجعه کنم.
این دانشجویان بیان کردند: اختلاف دانشگاه غیر انتفاعی با دانشگاه دیگر به ما مربوط نیست و امروز حقی از ما خورده شده که باید احقاق شود.
تلاش خبرنگار ایرنا برای برای پرس و جو در زمینه چرایی و چگونگی این اقدام دانشگاه های غیرانتفاعی از مسئولان این دانشگاه ها بی نتیجه ماند.
مسئولان دانشگاه شیراز در جمع این دانشجویان حضور نیافتند و دانشجویان در ساختمان مدیریت دانشگاه به مذاکره با برخی افراد در این ساختمان پرداختند.
یکی از دانشجویان گفت: به ما گفته شد وضعیت خود را با نوشتن نامه به وزارت علوم اعلام کنید تا رسیدگی شود.
دانشجویان با این نوید، از محل دانشگاه شیراز متفرق شدند.
7375 / 1876

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها