شرایط کشور، رسالت زنان را جدی‌تر کرده/بیشترین تعداد بانوان کارآفرین در استان البرز هستند


شرایط کشور، رسالت زنان را جدی‌تر کرده/بیشترین تعداد بانوان کارآفرین در استان البرز هستند

مشاور بانوان معاون وزیر صنعت با حضور در البرز از تسهیلات ویژه برای بانوان کارآفرین خبر داد و گفت: بالاترین آمار زنان کارآفرین متعلق به استان البرز است.

مشاور بانوان معاون وزیر صنعت با حضور در البرز از تسهیلات ویژه برای بانوان کارآفرین خبر داد و گفت: بالاترین آمار زنان کارآفرین متعلق به استان البرز است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پریچهر سلطانی عصر امروز در جمع مدیران کل البرز، فرمانداران شهرستان‌های استان و بانوان کارآفرین البرزی، گفت: سازمان صنایع کوچک ایران یکی از زیر مجموعه های وزارت صنعت، معدن و تجارت است که در تمام استان‌ها دارای شرکت است.

وی با بیان اینکه جلسات ویژه بانوان کارآفرین در حوزه‌های مختلف در سایر استان‌ها نیز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: حداقل 2 ماه یک‌بار جلساتی با حضور مدیران مربوطه در راستای توسعه کارآفرینی و رفع مشکلات زنان تولید کننده برگزار می‌شود و جلسه امروز نیز در استان البرز اولین جلسه‌ای است که با حضور فرمانداران برگزار شد و این می‌تواند به عنوان الگوی مناسب به سایر استان‌ها نیز طی دستورالعمل جداگانه ابلاغ شود.

مشاور بانوان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، تصریح کرد: در اهداف استراتژیک که برای زنان کارآفرین، تدوین شده، دوره‌های مدیریتی و کلاس‌های آموزشی رایگان، تورهای صنعتی و برگزاری نمایشگاه‌های تولیدی و صادراتی، تدارک دیده شده است.

سلطانی، یادآور شد: برای زنان کارآفرین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تسهیلات ویژه ای در نظر گرفته شده و آنها از دریافت مجوزها و پرداخت مالیات به مدت 13 سال معاف هستند و برای گرفتن زمین با پرداخت حداقل 5 درصد مبلغ با اقساط 60 ماهه می توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی گفت: به زنان کارآفرین که قصد شرکت در نمایشگاه ها را داشته باشند پنج میلیون تومان تسهیلات پرداخت می شود.

سلطانی خبر داد: وضعیت زنان استان البرز قابل ملاحظه است و در آخرین آمار، استان البرز بیشترین تعداد بانوان کارآفرین را به خود اختصاص داده است و 2 سال پیاپی، 2 بانوی کارآفرین البرزی به عنوان الگوی سایر استانها، معرفی شدند.

وی افزود: بانوان کارآفرین در تحقق اقتصاد مقاومتی و مصرف کالای ایرانی که تاکید مقام معظم رهبری است، نقش ویژه ای دارند لذا می توانند در رشد و توسعه کشور نقش اساسی ایفا کنند.

سلطانی گفت: مشارکت 30 درصدی زنان در اقتصاد، نشان دهنده این است که با درک واقعی شرایط کشور، رسالت زنان را جدی تر کرده است.

مشاور بانوان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: برای نخستین بار ستاد ملی زن و خانواده در دولت تشکیل شده که مسائل خاص بانوان در آن مطرح می‌شود لذا اگر بانوان تولید کننده و کارآفرین مشکلاتی دارند میتوانند توسط استانداری به دولت اطلاع رسانی کنند.

سلطانی به برگزاری نمایشگاه توانمندی صادراتی و تولیدی استان البرز که به همت شرکت شهرک‌های صنعتی البرز در هفته آینده برگزار می‌شود، اشاره کرد و گفت: از بانوان تولید کننده و کارآفرین دعوت می کنم که در این نمایشگاه حضور فعال داشته باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چرا انسان های مدرن جایگزین نئاندرتال‌ها شدند؟