بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب هفته آینده به بهره‌برداری مجدد می‌رسد


بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب هفته آینده به بهره‌برداری مجدد می‌رسد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه اعلام کرد: هفته آینده با حضور وزیر بهداشت، بیمارستان بازسازی‌شده شهدای سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، قباد محمدی امروز (یکشنبه، ۲۰ آبان) در نشستی خبری که به مناسبت سالگرد زلزله ۲۱ آبان سال گذشته کرمانشاه برگزار شد، اقدامات جامعه پزشکی استان را در زمان این حادثه بزرگ بی‌سابقه و افتخار آفرین توصیف کرد و افزود: در ۴۰ روز اول زلزله تمام خدمات بهداشتی و درمانی را در این مناطق به‌صورت رایگان ارائه دادیم.

وی با اشاره به برپایی بیمارستان‌های صحرایی پس از وقوع زلزله، عنوان کرد: در بیمارستان‌هایی که توسط دانشگاه علوم پزشکی برپا شده بود، حدود ۳۵ میلیارد تومان دارو و تجهیزات رایگان هزینه شد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان این‌که تمام تلاش خود را به‌کار گرفتیم تا بیمارستان‌های آسیب‌دیده در کمترین زمان وارد مدار شوند، اعلام کرد: باتوجه به تخریب بیمارستان شهدای سرپل ذهاب تنها ۲۰ روز پس از حادثه بیمارستان موقت بانگر را برای خدمت‌رسانی به مصدومان و مردم این شهرستان راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: طی یک‌سال گذشته با صرف حدود ۱۳ میلیارد تومان توانستیم بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب را مقاوم‌تر از قبل بازسازی کنیم و اکنون در آستانه فصل سرما آماده بهره‌برداری است.

به گفته این مسئول، این بیمارستان ظرف یک هفته آینده با حضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری مجدد خواهد رسید.

وی افزود: جمعی از خیرین کاشانی نیز در حال ساخت یک بیمارستان دیگر در کنار بیمارستان شهدای سرپل‌ذهاب هستند.

محمدی با بیان این‌که شهرستان ثلاث باباجانی تا پیش از وقوع زلزله‌ فاقد بیمارستان بود، عنوان کرد: درحال حاضر کار ساخت بیمارستان ۳۲ تختخوابی این شهرستان را آغاز کرده‌ایم که امیدواریم طبق برنامه‌ریزی در سال ۹۸ به بهره‌برداری برسد. البته در هفته آینده با حضور وزیر بهداشت بیمارستان صحرائی این شهرستان را نیز افتتاح خواهیم کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: نقاط آسیب‌دیده بیمارستان قصرشیرین نیز تعمیر شده و مشکلی برای ارائه خدمت ندارد.

وی همچنین با اشاره به تخریب ۲۱ مرکز بهداشت مناطق زلزله‌زده، گفت: بیشتر این مراکز بهداشت بازسازی شده و آماده بهره‌برداری هستند.

محمدی ادامه داد: در بحث پیشگیری از شیوع بیماری‌ها نیز خوشبختانه کوچکترین اپیدمی را در این مدت یک‌ساله نداشتیم و حتی با وجود این‌که مناطق سرپل ذهاب و قصرشیرین از کانون‌های سالک در کشور هستند، اما در این مدت با مجموع اقدامات جهادی انجام‌شده شاهد کاهش چشمگیر آمار مبتلایان به سالک در این مناطق بودیم، به‌طوری‌که از میانگین ۵۰ مبتلا در سال به ۹ نفر مبتلا در سال ۹۷ رسیدیم.

وی تاکید کرد: پس از وقوع زلزله تعداد پزشکان متخصص و عمومی را به‌صورت قابل توجهی در مناطق زلزله‌زده افزایش دادیم.

به گفته این مسئول، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به‌زودی کتاب خدمات ارائه‌شده توسط این دانشگاه در مناطق زلزله‌زده طی یک‌سال گذشته را، رونمایی خواهد کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اسرائیل «وبال راهبردی» آمریکاست