شرکت 184 کارتونیست در مسابقه کارتون و کاریکاتور کتاب


حیدری تنوع سنی را از نکات قابل توجه مسابقه کارتون و کاریکاتور کتاب دانست و گفت: از نوجوان 13 ساله تا هنرمند 66 ساله را بین شرکت کنندگان این مسابقه داریم. به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «هادی حیدری» یکشنبه 20 آبان در نشست خبری بیست و ششمین هفته کتاب …

حیدری تنوع سنی را از نکات قابل توجه مسابقه کارتون و کاریکاتور کتاب دانست و گفت: از نوجوان ۱۳ ساله تا هنرمند ۶۶ ساله را بین شرکت کنندگان این مسابقه داریم.

به گزارش شیرین طنز، به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، «هادی حیدری» یکشنبه ۲۰ آبان در نشست خبری بیست و ششمین هفته کتاب تهران که در سرای اهل قلم برگزار شد، گفت: بهار امسال پیشنهاد مسابقه ملی کارتون و کاریکاتور کتاب توسط آقای حسینی پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب به بنده داده شد چون موضوع کتاب در قالب کارتون و کاریکاتور بارها کار شده بود کیفیت آثار برایمان بسیار مهم بود و از طرفی فکر می کردیم شاید استقبال زیادی از این مسابقه صورت نگیرد.

دبیر مسابقه کارتون و کاریکاتور کتاب ادامه داد: بعد از انتشار فراخوان مسابقه کارتون و کاریکاتور کتاب با حجم زیادی از آثار از سراسر کشور مواجه شدیم و تنوع در موضوعات و تکنیک برای ما بسیار قابل توجه بود. ۱۸۴ هنرمند کارتونیست از سراسر ایران طرح های خود را برای ما ارسال کردند. ۳۹۳ کارتون به دبیرخانه مسابقه رسید و ثبت شد.

وی تنوع سنی را از نکات قابل توجه مسابقه کارتون و کاریکاتور کتاب ذکر کرد و افزود: از نوجوان ۱۳ ساله تا هنرمند ۶۶ ساله را بین شرکت کنندگان داریم. سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، فارس، اراک، کرمانشاه و مرکزی به ترتیب استان هایی هستند که بیشترین هنرمند شرکت کننده در مسابقه کارتون و کاریکاتور کتاب را داشتند.

حیدری خاطرنشان کرد: حضور برابر زنان و مردان در مسابقه کارتون و کاریکاتور کتاب از نکات جالب دیگر این مسابقه است. ۹۲ کارتونیست خانم و ۹۲ کارتونیست آقا در این مسابقه شرکت کردند. داوران محترم این دوره از مسابقه عبارتند از آقایان کامبیز درمنش، حسن کریم زاده و محمدرضا دوست محمدی.

دبیر مسابقه کارتون و کاریکاتور کتاب خاطرنشان کرد: ۱۴ مهر امسال در موسسه خانه کتاب تمام آثار رسیده به داوری گذاشته شد. از ۱۸۴ هنرمند آثار ۳۸ هنرمند به مرحله دوم راه یافت. آثار سه هنرمند رتبه های اول تا سوم را گرفت و سه هنرمند نیز شایسته تقدیر شدند که اکثر این هنرمندها از شهرستان ها هستند.

وی با اشاره به اختتامیه مسابقه کارتون و کاریکاتور کتاب بیان کرد: اختتامیه این مسابقه شنبه ۲۶ آبان از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود. بعد از اختتامیه نمایشگاه آثار این مسابقه در گالری ارسباران افتتاح می شود. در مراسم اختتامیه برنامه تجلیل و نکوداشت هنرمند صاحب سبک و کارتونیست جریان ساز آقای جواد علیزاده را خواهیم داشت. همچنین کتاب آثار منتخب مسابقه کارتون و کاریکاتور کتاب با عنوان کاری کتاب رونمایی می شود.

پایان پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سرگرمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس