همکاری شرکت مایکروسافت با شرکت نفتی شل در زمینه هوش مصنوعی


همکاری شرکت مایکروسافت با شرکت نفتی شل در زمینه هوش مصنوعی

ایتنا- قرار است که به زودی شرکت‌های مایکروسافت و شرکت نفتی شل همکاری خود را برای ورود سیستم هوش مصنوعی به پمپ بنزین و پمپ گاز آغاز نمایند.

هوش مصنوعی در تمامی زمینه‌ها وارد شده است و در حال حاضر می‌توان گفت که هوش مصنوعی می‌تواند در بسیاری از زمینه‌ها به تنهایی کار را به پیش ببرد و مسائل و موانع پیش روی خود را کنار بزند.
یکی از این زمینه‌ها مسئله سیگار کشیدن در پمپ بنزین است که هوش مصنوعی توانسته است که مانع از سیگار کشیدن افراد مختلف در پمپ بنزین‌ها شود.

به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سی نت، شرکت‌های مایکروسافت و شرکت نفتی شل با هم توافق کردند که در زمینه اجرای یک پروژه آزمایشی برای یکپارچه سازی ابزارهای هوش مصنوعی با پمپ بنزین‌ها همکاری کنند.
این دو شرکت به این نتیجه رسیدند که بهتر است طرح آزمایشی خود را در کشورهای تایلند و سنگاپور پیاده کنند.

ایستگاه‌های شرکت شل از دوربین‌های ویدیویی استفاده می‌کنند و همچنین دستگاهی درون پمپ بنزین تعبیه شده است که برنامه هوش ابری مایکروسافت تحت عنوان “Azure IoT Edge” را پیاده می‌کند و با استفاده از آن، افرادی که درون پمپ سیگار می‌کشند را نشانه‌گذاری می‌نماید.
سیگار کشیدن در نزدیگی بنزین می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد و از جمله این خطرات می‌توان به انفجار یا آتش سوزی مهیب اشاره کرد.
همکاری شرکت مایکروسافت با شرکت نفتی شل در زمینه هوش مصنوعی

این دوربین به شکلی عمل می‌کند که اگر فردی درون ایستگاه سیگار مصرف کند، ابر مایکروسافت اژور با استفاده از هوش مصنوعی او را شناسایی می‌کند و به مدیر پمپ پیام هشدار می‌فرستد.
دنیل جیونز، مدیر علوم داده در شرکت شل اظهار داشت: «هر یک از پمپ‌های کوچک ما حداقل شش دوربین دارد و در هر ثانیه بالغ بر 200 مگابایت داده را آنالیز و تجریه و تحلیل می‌کند. این فناوری هوشمند به این امکان را می‌دهد که داده‌هایی که به سمت فضای ابری ارسال می‌شود را کنترل و گزینش کنیم.»

شرکت مورد بحث قصد دارد که هوش مصنوعی را در سایر بخش‌های خود نیز وارد کند و در پالایشگاه‌ها و حفاری‌های خود هم از این فناوری کارآمد استفاده نماید. حتی قرار است که هوش مصنوعی مشخص کند که چه زمانی برای تعمیرات و نگهداری یک ابزار مناسب است و سپس به کارکنان برای تعمیر یا تعویض آن پیام هشدار ارسال نماید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


علت اصلی خود زشت پنداری چیست؟