43.5 میلیمتر باران در ایذه بارید


43.5 میلیمتر باران در ایذه بارید

اهواز- ایرنا - سرپرست اداره هواشناسی ایذه گفت: در 24 ساعت گذشته 43.5 میلی‌متر باران در این شهر بارید.

مهدی اورکی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ساعت30: 9 روز گذشته تا همین ساعت در روز جاری، در ایستگاه هواشناسی ایذه 43.5 میلی‌متر بارش باران به ثبت رسید، با این رقم، میزان بارش باران در سال زراعی جاری به 97.3 میلی‌متر رسیده است.
وی افزود: در ایستگاه باران‌سنجی روستای سراک 25، روستای شیوند 10 و شهر دهدز نیز 6.9 میلی‌متر باران ثبت شده است.
اورکی پدیده مهم ایذه برای دو روز آینده را افزایش ابر دانست و تصریح کرد: برای برخی از ارتفاعات شهرستان نیز احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.
اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه شماره 26 خود که امروز منتشر شد وضعیت هوای این استان را بدین صورت پیش‌بینی کرد: از روز چهارشنبه شاهد نفوذ و استقرار سامانه باران زابر روی استان هستیم ، که ابتدا سبب افزایش ابر و رگبار پراکنده و رعدوبرق بویژه در نیمه جنوبی و شرقی و ارتفاعات شمال شرق می شود.
این سامانه ناپایدار از اواخر روز چهارشنبه تا اوایل روز جمعه تقویت شده که سبب بارندگی های فراگیر ، رعدوبرق ، بعضا ریزش تگرگ و احتمال ریزش برف در ارتفاعات و وزش تندباد لحظه ای در استان خواهد شد. بیشترین شدت بارش ها طی اواخر روز چهارشنبه تا اوایل روز جمعه خواهد بود، که در این مدت با توجه به حجم بارشها انتظار آبگرفتگی معابر و طغیان مسیلها در بخشهای از استان وجود دارد، طی این ایام شمال خلیج فارس مواج پیش بینی می شود.
شهرستان ایذه در شرق خوزستان و در دامنه رشته کوه زاگرس قرار دارد، ایذه به دلیل موقعیت جغرافیایی خود نسبت به سایر نقاط استان از فصول پاییز و زمستان سرداری برخوردار است و معمولا در فصل زمستان در ارتفاعات این شهرستان شاهد بارش برف هستیم.

/6002/9434

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لعیا زنگنه راه بهاره رهنما را می رود!/ عکس