ظرفیت کشتی‌های تفریحی کیش به ١٢٠٠ نفر رسید


ظرفیت کشتی‌های تفریحی کیش به ١٢٠٠ نفر رسید

دو پروژه گردشگری همزمان با روز کیش افتتاح شد؛ یک کشتی تفریحی که به دست صنعتگران ایرانی ساخته شده و فاز سوم قنات کهن کیش که به شهری زیرزمینی بدل شده است.

به گزارش ایسنا، علیرضا قائدیان - معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش- در مراسم افتتاح این شناور که به رستوران دریایی تبدیل شده است، گفت: مهمترین هدف نامگذاری یک روز خاص به نام کیش ایجاد یک رویداد گردشگری در آغاز فصل سفر به این جزیره بوده است.

او توجه جدی به گردشگری دریا محور را یکی از اولویت های مهم خود در کیش دانست و افزود: با اضافه شدن این کشتی که پنجمین کشتی تفریحی فعال در جزیره کیش است، ظرفیت ناوگان تفریحی دریایی کیش به ۱۲۰۰ نفر در روز افزایش می‌یابد.

این کشتی تفریحی با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان به ظرفیت ۲۲۰ نفر توسط بخش خصوصی ساخته و تجهیز شده است که از ۲۰ آبان، روز کیش فعالیت خود را در زمینه گردشگری دریایی آغاز کرد.

فاز سوم شهر زمینی کاریز نیز با حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش افتتاح شد. این شهر که به گفته سرمایه گذار آن، یک کاریز یا قنات مخروبه و متروکه بود، در سال ١٣٨٠ بدست آیت الله هاشمی رفسنجانی که نامش با توسعه جزیره کیش پیوند خورده، افتتاح شد و سومین فاز آن همزمان با روز کیش به بهره برداری رسید.

این شهر در دل مرجان ها و تا عمق ٢٢ متری این جزیره حفر شده است. هزینه بازدید از کاریز یا شهر زیر زمینی کیش ٢٠ هزار تومان برای هر نفر است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک