خرج 324 میلیون تومانی کرجی‌ها برای جمع‌آوری زباله‌ها


خرج 324 میلیون تومانی کرجی‌ها برای جمع‌آوری زباله‌ها

سرپرست سازمان پسماند شهرداری کرج گفت: روزانه هزار تا هزار و 200 تن زباله در کرج تولید و به مرکز دفن زباله حلقه دره منتقل می‌شود.

خرج 324 میلیون تومانی کرجی‌ها برای جمع‌آوری زباله‌ها
به گزارش فانوس، اصغر نصیری اظهار کرد: هزینه جمع آوری، حمل، انتقال، پردازش و دفن هر کیلو زباله در کرج حدود 270 تومان تمام می‌شود.

وی ادامه داد: برخی ادعا دارند هزینه جمع آوری پسماند در کرج در مقایسه با سایر کلانشهرها بیشتر است ولی این طور نیست چون ما هزینه کلی مدیریت هر کیلو زباله از جمع آوری گرفته تا حمل و نقل، دفن و ... را محاسبه می‌کنیم ولی در بسیاری از شهرها هزینه هر یک از این اقدامات به صورت جداگانه محاسبه می‌شود.

نصیری افزود: یکی از اهداف سازمان پسماند شهرداری کرج این است که بتواند هزینه تولید زباله را کاهش بدهد و با اجرای طرح‌های مختلف بتواند از زباله تولیدی شهروندان درآمدزایی داشته باشد. بدون شک با تولید برق و تولید کمپوست از پسماندهای تولیدی بخشی از هزینه‌های این سازمان تامین خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت تولید زباله در کرج بیان کرد: روزانه 1000 تا 1200 تن زباله در کرج تولید و به مرکز دفن زباله حلقه دره منتقل می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: میزان زباله تولیدی توسط کرجی‌ها در مقایسه با استانداردهای تعیین شده بیشتر است به همین دلیل باید به سمت فرهگسازی برای تولید کمتر زباله پیش برویم.فرهنگ تفکیک زباله باید از دوران دبستان در افراد نهادینه شود تا بتواند در بلند مدت اثر مثبت خود را داشته باشد. فرهنگ سازی برای تفکیک زباله کاری زمان پرهزینه است و نباید انتظار داشت ظرف یکی دوسال نتیجه بخش باشد.

وی تصریح کرد: حتی در کشورهای توسعه‌یافته که سالیان سال است در خصوص تفکیک زباله از مبدا تبلیغ و فرهنگسازی می‌شود باز شاهد آن هستیم که مردم آن طور که باید و شاید استقبال نمی‌کنند و در نهایت مراکز تفکیک زباله در مقصد راه‌اندازی شده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پایان ماجراجویی آمریکا در آفریقا