مبلغان دینی ستاد مبارزه با مواد مخدر را یاری کنند


مبلغان دینی ستاد مبارزه با مواد مخدر را یاری کنند

قم- ایرنا - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با تاکید بر استفاده از مبلغان دینی برای فرهنگسازی و پیشگیری از مواد مخدر در کشور ، از آمادگی برای همکاری با حوزه های علمیه خبر داد.

به گزارش ایرنا، سردار اسکندر مومنی روز دوشنبه دردیدار با مدیرحوزه های علمیه کشور، افزود: این ستاد دست یاری به سمت نهادهای حوزوی دراز کرده و آماده تشکیل کارگروه مشترک و تدوین تفاهم نامه همکاری است .
وی اضافه کرد: بر اساس نظرسنجی های صورت گرفته بیشترین دغدغه و نگرانی مردم مربوط به اعتیاد بوده که این موضوع نشان دهنده حساسیت جامعه نسبت به این معضل است.
سردار مومنی بر ضرورت حمایت حوزه علمیه در تحقق رویکرد جدید ستاد مبارزه با مواد مخدر برای فرهنگسازی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و گفت: جمع آوری معتادان اولویت کوتاه مدت ستاد است ولی اولویت بلند مدت ما فرهنگ سازی و پیشگیری از مواد مخدر است.
وی اضافه کرد: تصور اشتباهی وجود دارد که حاکمیت و دولت به تنهایی وظیفه برخورد با مواد مخدر را دارند، این درحالیست که همه ارگان ها، نهادها، خانواده ها و آموزش و پرورش باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.
سردار مومنی برآورد ستاد مبارزه با مواد مخدر را وجود 2 میلیون و 800 هزار تن معتاد در کشور دانست و گفت: 156 هزار تن از این افراد را زنان تشکیل می دهند.
وی اظهار داشت: ورود زنان و دختران جوان به چرخه اعتیاد درحال افزایش است ضمن اینکه 58 درصد مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور زیر 34 سال سن دارند که این آمار نشان می دهد که سن اعتیاد درحال کاهش است.
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه ایران جزو 10 کشور پر مصرف مواد مخدر در جهان قرار دارد گفت: 22.3 درصد شاغلان محیط های صنعتی گرفتار اعتیاد است ضمن اینکه برآیندهای صورت گرفته نشان می دهد در ایران 1404 ، تعداد معتادان مستمر کشور به بیش از 3 میلیون تن افزایش می یابد.
وی افزود: 55 درصد از خانواده ها پس از 3 سال اعتیاد فرزندان خود مطلع می شوند که این نشان از فقر اطلاعات و آگاهی خانواده هاست که باید فرهنگ سازی و اطلاع رسانی جدی در این زمینه صورت گیرد.
سردار مومنی امروز با حضور در قم ضمن شرکت در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر با مراجع عظام و علمای این شهر نیز دیدار و گفت وگو می کند.
7404/ 6133/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن دیکته شب کلاس دوم ابتدایی برای همه درس ها