زندگینامه پروفسور حسین صادقی + عکس


زندگینامه پروفسور حسین صادقی  + عکس

پروفسور حسین صادقی پنجم بهمن 1308 در خانواده ای ادب دوست در روستای چکنه بخش سرولایت شهرستان نیشابور به دنیا آمد.

اتاق خبر 24:

حسین صادقی، جراح معروف قلب نیشابوری متولد بهمن ۱۳۰۸ در یکی از روستاهای نیشابور است.

زندگینامه"پروفسور حسین صادقی "+ عکس

متولد : ‎۵‎ بهمن ۱۳۰۸

نیشابور
ملیت : ایرانی
زمینه فعالیت : پزشک و جراح قلب
دانش‌آموختهٔ : دانشگاه پزشکی لوزان – دانشگاه یی در ایالات متحده
زندگینامه"پروفسور حسین صادقی "+ عکس
زندگی
پروفسور حسین صادقی پنجم بهمن ۱۳۰۸ در خانواده ای ادب دوست در روستای چکنه بخش سرولایت شهرستان نیشابور به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی را در همان روستا و در مدرسه ای آغاز نمود که توسط پدر ایشان تاسیس یافته بود.
صادقی در سال ۱۳۲۹ در آزمون‌های مرسوم آن زمان جهت ورود به دانشگاه شرکت کرد، و موفق گردید در کنکور دانشکده‌های پزشکی، فیزیک و اعزام به خارج پذیرفته شود و پس از آن جهت ادامه تحصیل راهی سوئیس گردید، تا اینکه در سال ۱۳۲۶ دکترای پزشکی خود را از دانشگاه پزشکی لوزان دریافت داشت. سپس جهت اخذ تخصص عازم آمریکا گردید و توانست در سال ۱۳۴۲ بورد تخصصی جراحی عمومی و فوق تخصص جراحی قلب و ریه را از دانشگاه‌های معتبر ایالات متحده آمریکا دریافت دارد.
ایشان در طی دوران تحصیل و همچنین پس از آن از بهترین شاگردان و همکاران کریستیان بارنارد جراح مشهور قلب محسوب می گردید.
پروفسور صادقی پس از بازگشت به ایران مدتی در بیمارستان مسیحی مشهد به کار پرداخت و بعد از مدتی خدمت به هموطنان خویش، دوباره جهت مطالعات بیشتر عازم سوئیس گردید و به سمت ریاست بخش جراحی قلب و عروق دانشگاه لوزان منصوب شد. ایشان به مدت نزدیک سی سال ریاست بخش قلب و عروق و کرسی استادی این رشته را در دانشگاه لوزان برعهده داشت تا اینکه در سال ۱۳۷۵ بازنشسته گردید.
پروفسور صادقی در طی سالیان تدریس و تحقیق در دانشگاه لوزان، ابداعات جدیدی در امر جراحی قلب و عروق بوجود آورد. خود ایشان در این باره می گویند.
در مدت قریب به سی سال، جراحی قلب و عروق را در دانشگاه توسعه دادم، به طوریکه تعداد عمل‌های جراحی قلب باز که در سال اول مسئولیتم فقط ۶۰ عمل بود به متجاوز از ۹۰۰ عمل در سال آخر اشتغالم رسید. در این مدت نوآوری هایی در تکنیک جراحی عروق قلبی، تعویض دریچه‌های قلب، جراحی نارسایی‌های مادرزادی قلب و جراحی عروق بوجود آوردم. پیشرفت‌های زیادی هم در مراقبت‌های بعد از عمل انجام دادیم که سبب بهبود نتایج عمل‌های جراحی قلب و عروق گردید. نتایج خوب عمل‌ها هم با بهترین مراکز قلب دنیا رقابت می کرد. مثلاً در جراحی پیوند قلبی که تلفات بعد از عمل حتی در بهترین مراکز قلبی جهان بین ۸ تا ۱۰ درصد است در بخش ما فقط ۷/۳ درصد بود.

پروفسور صادقی در مدت اشتغال در حدود دو هزار نفر از هموطنان خویش را عمل جراحی قلب نموده است. همچنین به دلیل تبحر بسیار و نتایج درخشان، دو نفر از رؤسای جمهور کشور سوئیس را نیز عمل جراحی قلب نموده است.

زندگینامه"پروفسور حسین صادقی "+ عکس
سایر فعالیت ها
پروفسور صادقی پس از بازنشستگی بیشتر به کارهای ادبی پرداخت، وی بواسطه آشنایی دیرین با ادبیات فارسی، تصمیم به ترجمه رباعیات عمر خیام به زبان‌های انگلیسی و فرانسه نموده که با تلاش ایشان اثری مشتمل بر ۱۱۰ رباعی منسوب به عمر خیام با خط غلامحسین امیرخانی و تابلوهای محمود فرشچیان به چاپ رسید.
جوایز
برنده لوح تقدیر ابن سینا در سال ۱۳۸۵.
منبع: ویکی پدیا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا