شناسایی پرنده ای که ترکیبی از 3 گونه متفاوت است


شناسایی  پرنده ای  که  ترکیبی  از 3  گونه  متفاوت  است

پژوهشگران آمریکایی موفق به شناسایی پرنده کوچکی در ایالت پنسیلوانیا شده اند که ترکیبی از سه گونه پرنده کاملا متفاوت است و موجب حیرت جامعه علمی این کشور شده است.

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز، این پرنده حیرت انگیز که ترکیبی از رنگ های زرد و سیاه و سفید را در خود دارد، اولین بار توسط فردی به نام لاول بورکت در طبیعت شناسایی شد. وی که خود یک پرنده شناس تجربی است متوجه شد پرنده یادشده از نظر ظاهر فیزیکی، چکاوک های طلایی بال و آبی بال است، اما آواز خواندن آن شبیه به چکاوک های خرمایی رنگ است.

در نهایت تصمیم گرفته شده نمونه خون این پرنده برای بررسی دی ان ای آن گرفته شده و به آزمایشگاه منتقل شود. تجزیه و تحلیل دی ان ای این پرنده نشان داد که مادر این پرنده خود یک چکاوک دوگانه بوده و مادر و پدری طلایی بال و آبی بال داشته است. اما پدر آن یک چکاوک خرمایی رنگ بوده و لذا فرزند آنها چکاوکی است که عملا ویژگی های سه گونه جانوری متفاوت را در خود دارد.

شناسایی  پرنده ای  که  ترکیبی  از 3  گونه  متفاوت  است

نکته مهم این است که پدر و مادر این پرنده نه تنها از دوگونه متفاوت هستند، بلکه متعلق به دو دسته کاملا متنوع از حیوانات هستند. پدر پرنده یادشده از خانواده Setophaga بوده و مادر آن از خانواده Vermivora است.ترکیب سه نوع جاندار کاملا متفاوت و تولد پرنده ای با ویژگی های ظاهری و فیزیکی متفاوت از جمله پدیده های جذاب طبیعت است که به علت نادر بودن وقوع آن همیشه مورد توجه پژوهشگران بوده است.

سرپوش

2025

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود نوحه ضربت خوردن امام علی