شجاع پوریان: شهردار مدرسه تمرین «مشارکت مدنی» برای دانش آموزان است


شجاع پوریان: شهردار مدرسه تمرین «مشارکت مدنی» برای دانش آموزان است

شفقنا- معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهردار مدرسه تمرین مشارکت مدنی برای نوجوانان دانش آموز است و در راستای این فرایند، دانش آموزان می‌توانند در انتقال مفاهیم و مضامین مهم شهری به خانواده ها و دوستان خود یاریگر مدیریت شهری باشند. به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، بیستمین دوره انتخابات شهردار مدرسه […]

شجاع پوریان: شهردار مدرسه تمرین «مشارکت مدنی» برای دانش آموزان است

شفقنا- معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهردار مدرسه تمرین مشارکت مدنی برای نوجوانان دانش آموز است و در راستای این فرایند، دانش آموزان می‌توانند در انتقال مفاهیم و مضامین مهم شهری به خانواده ها و دوستان خود یاریگر مدیریت شهری باشند.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، بیستمین دوره انتخابات شهردار مدرسه با حضور شجاع پوریان معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر، توکلی مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری، مفاخریان شهردار منطقه ۹، مدیران شهری، مسئولین آموزش و پرورش شهر تهران و دبیران و دانش آموزان در مدرسه سلمان فارسی منطقه ۹ برگزار شد.
شجاع پوریان ضمن تقدیر از همکاری آموزش و پرورش برای برگزاری انتخابات شهردار مدرسه گفت: امروز بیستمین دوره این انتخابات در ۴۴۰ مدرسه پایتخت (معادل یک دهم مدارس شهر تهران)، به صورت همزمان برگزار می شود و امیدواریم در سال‌های آینده مقدمات برگزاری انتخابات شهردار مدرسه در تمامی مدارس تهران فراهم شود.
وی انتخابات شهردار مدرسه را اقدام مدنی و اجتماعی بسیار خوبی دانست که می تواند تاثیرات فراوانی در جامعه بر جا گذارد و در این باره افزود: انتخابات شهردار مدرسه آغازی برای مشارکت اجتماعی دانش‌آموزان و تمرین فعالیت‌های انتخاباتی و مدنی است و می تواند پایه گذار حضور نوجوانان ما در انتخابات‌های بزرگتر مانند شورای شهر و مجلس باشد.
معاون شهردار تهران با دعوت از دانش‌آموزان برای مشارکت آگاهانه در انتخابات شهردار مدرسه افزود: انتخابات شهردار مدرسه باعث شخصیت بخشیدن به دانش‌آموزان، ارتقای سطح مشارکت دانش‌آموزان در فعالیت‌های اجتماعی و مدنی، ترویج و تقویت شیوه های تصمیم‌گیری جمعی، تمرین شایسته سالاری و آشنایی با وظایف مدیریت شهری می‌شود و بناداریم در سال‌های آینده از میان شهرداران مدارس، مشاور نوجوان شهردار تهران را نیز انتخاب کنیم.
معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از دانش آموزان خواست مفاهیم و مضامین مدیریت شهری را که در فرایند برنامه های شهردار مدرسه فرا می گیرند در درون خانواده های خود نیز منعکس کنند.
شجاع پوریان با انتقاد از اینکه مدیریت شهری در موضوع مشارکت اجتماعی با مشکلات بسیاری مواجه است، تصریح کرد: متاسفانه هنوز موضوعات مهم مدیریت شهری مثل ترافیک، آلودگی هوا، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی، حفظ محیط زیست، تفکیک زباله از مبدأ و سایر موضوعات مهم شهروندی در میان شهروندان ما عمومیت ندارد و فرهنگ سازی صحیحی صورت نگرفته است.
وی تاکید کرد: به نظر می رسد دانش آموزان می توانند در انتقال مفاهیم مهم شهری از جمله کاهش تولید زباله، تفکیک زباله، رعایت قوانین رانندگی، حفظ و نگهداشت شهر و… به خانواده، گروه همسالان و دوستان، شبکه های اجتماعی و… یاریگر مدیریت شهری باشند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش اتحادیه اروپا به حادثه انفجار در اصفهان